donderdag 5 februari 2015

Goedendag bloglezers,

Mijn excuses dat ik geen blog verstuurd had vorige week. Ik had het erg druk met het regelen van mijn studie voor na zending.

Maar dat is nu achter de rug, dus ja... Eens zien wat ik me allemaal kan herinneren.
Ik zal wel een aantal opmerkelijke gebeurtenissen vertellen, maar ik zal geen dagen geven, want dat kan ik me allemaal niet meer herinneren. Dus de gebeurtenissen die hieronder weergegeven zijn, zijn dus niet noodzakelijk chronologisch.

Een van de gebeurtenissen die mij het meest aan het lachen heeft gemaakt was deze. Ik zal hierbij de echte namen vermelden, want dat is essentieel voor het verhaal.
Ik moet hierbij ook vertellen dat mijn companion 'Elder Smith' erg slecht is met het onthouden van namen en hij noemt mensen vaak bij de verkeerde naam. Echt heel grappig :P
We liepen dus een keer op straat, en we komen een meneer tegen. Mijn companion roept: ''Hey John! How are you doing, man?'' De meneer reageerde positief en sprak met ons, dus ik nam aan dat het een persoon was die Elder Smith al kende voordat ik hier kwam. We praatten voor een tijdje en hadden toen zijn adres gekregen.
Het was een PI waar Elder Smith me al eerder over verteld had. We hadden al een aantal keer geprobeerd hem te vinden, maar het adres dat we hadden klopte niet. Ik was alleen wel een beetje in de war, want ik dacht dat de PI Josh heette. Misschien had die man het niet door...
In ieder geval, een paar dagen later klopten we op zijn deur en hij liet ons in. Hij had een aantal mooie gitaren en hij liet mij een ukelele zien waar ik even op gespeeld had en hij improviseerde wat op zijn gitaar en we hadden dus een kleine jamsessie :)
Toen waren we even aan het praten, en na een tijdje vroeg hij ons waar wij hem van kende, want we riepen opeens zijn naam John en hij ging er dus van uit dat we hem kende. Dit was dus niet de PI die Elder Smith dacht dat het was, het was blijkbaar een volkomen vreemdeling! En omdat Elder Smith zo slecht met namen is en John zei in plaats van Josh zei hij per ongeluk die vreemdeling zijn naam. Haha, echt heel grappig hoe dat gelopen is.
We hebben hem toen over de herstelling verteld en hem een Boek van Mormon gegeven. We zien hem volgende week weer :)

Eens zien... We hebben een onderzoekert... Ik noem hem Jacob.
Hij heeft een vriend die een lid van de kerk is in Manchester en ze hebben het erg vaak over geloof gehad. Jacob is dus ook erg geinteresseerd in het evangelie en weet er al vrij veel over. Hij woonde eerst in Bolton, maar nu in een dorpje vlak bij Barrow.
We kregen hem dus als een referral :) We hebben hem nu drie keer onderwezen en hij is een baas :) Hij heeft een baan hier gekregen en dat is mooi... Want als hij dat niet kreeg moest hij terug naar Bolton verhuizen en dat zou hij niet zo leuk vinden.
Jacob kwam naar de kerk gisteren en daar hebben we het gehad over doop. Uiteindelijk vroegen we hem of hij gedoopt wilde worden en we hebben samen met hem een datum gezet voor 28 maart!!! :DDDD
Vreugde! :)

Eens zien...
Een paar dagen geleden kwamen we een vrouwke op straat tegen en toen we het met haar over het evangelie hadden vertelde ze ons dat ze al een keer gedoopt was ongeveer tien jaar geleden. Ze was echter nog maar 13 jaar oud toen en wist niet zo goed wat er allemaal gebeurde, haar familie is ook allang niet meer actief in de kerk. Dit vrouwke was dan ook maar actief voor een paar maanden. Ze zei ook dat er allemaal spookachtige dingen in haar huis gebeurde. We hebben een afspraak voor vanavond.
We gaven haar een mormon.org kaart en liepen verder.
Vanochtend gebeurde er iets heel interessants. Want op mijn zending heb ik wel meer dan 100 mormon.org kaartjes uitgegeven, waarschijnlijk wel meer dan 500...
Op mormon.org kun je jezelf verwijzen en een zendelingen bezoek verzoeken. Tijdens mijn hele zending heb ik het nog nooit meegemaakt dat ik iemand een mormon.org kaartje gaf en dat die persoon zichzelf verwees. Maar dit vrouwke deed dat blijkbaar, ook al hadden we al een afspraak... Mja, dat was wel erg interessant :)

Dat zijn waarschijnlijk wel de hoogtepunten tot dusver geweest. Ik wou dat ik alles kon vertellen, maar jullie horen waarschijnlijk wel verhalen van me wanneer ik terug ben. Dat duurt niet zo lang meer...
Nog maar 5 maanden

In ieder geval, spreek jullie laters!!
HOUDOE x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten