woensdag 18 februari 2015

Hallo allemaal,

Deze week heb ik allemaal dingetjes gedaan.

We onderwezen het inactieve vrouwke tweemaal deze week. Ze heeft een vriend (niet vriendje, maar gewoon een platonische vriend) die er ook bij was beide keren. Ze luisterden graag naar wat we te zeggen hadden. Ze maken vooruitgang :)

Dinsdag bezochten we een ander inactief lid. Dat was wel gezellig. Hij is een fysiotherapeut. 
We hadden het over nederigheid, vrij vreemde discussie, maar hij genoot ervan :P
Ehm, daarna bezochten een nog een inactief lid. Nou ja, een familie. Zij bereiden zich voor om samen naar de tempel te gaan. :)

Daarna bezochten we een onderzoekert. Deze is echt goei. We zagen hem ook twee keer deze week. Ik noem hem Jeff. Hij heeft een aantal jaren met de Jehova's getuigen gestudeerd. Hij kon niet alles wat daar onderwezen wordt accepteren. Maar toen wij hem over het plan van zaligheid vertelden begonnen dingen te klikken in zijn hoofd. Hij is heel erg geïnteresseerd in deze kerk nu, hij is ook een hele aardige en intelligente man.
De tweede keer onderwezen we hem in het kerkgebouw samen me de bisschop. Dat ging erg goed.

Die avond zouden we onze onderzoekert met doopdatum bezoeken, maar hij had het afgezegd... :(
We hebben nu al een tijdje geen contact met hem gehad... :(

Woensdag is er niet zoveel bijzonders gebeurd. We bezochten een inactief lid dat nu weer actief is :)

Donderdag gingen we langs bij een lid. Een oud vrouwtje. Ze had haar kleindochter uitgenodigd. Haar kleindochter is geen lid, dus we onderwezen de herstelling. Ze was erg geïnteresseerd en nam een boek van mormon aan. Maar gisterenavond liet ze ons weten dat ze toch niet zo geïnteresseerd is :(  meh

Vrijdag vonden we een nieuwe onderzoekstert :)
Ik had niet verwacht dat ze geïnteresseerd zou zijn, maar ze had echt ontzettend veel vragen :) En daar hou ik van, ik hou van vragen :)
We vertelden haar over de herstelling en hebben een afspraak voor dinsdag. :)

Zaterdag zagen we Jeff dus weer :) We zagen hem samen met de bisschop in het kerkgebouw.

Zondag waren we in de kerk. Goede dienst :)
Niet zo heel veel te melden.
Oh ja, we zagen een onderzekert.
Ik ga waarschijnlijk zijn code naam vergeten als ik die verzin, dus ik noem hem de onderzoeker met de baard. Hij is zo'n 23 jaar oud. (voor het geval mensen hem als een oude man inschatten, terwijl dat niet zo is :P).
Hij is erg intelligent. Hij probeert vaak alles te rationaliseren, maar laatst was er een moment waar hij ontzettend boos was en dingen kapot wilde maken, maar toen pakte hij het boek van mormon op en begon te leze, en het kalmeerde hem. Dus, hij begint er lanzaam in te geloven :) (denk ik...) Het zaadje groeit.

Dat was het wel zo'n beetje :)

HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten