maandag 17 februari 2014


Hallo,

Ik heb deze week wat interessante dingen meegemaakt :)
Als eerste...
Er is een onderzoekster, haar naam is Sharoly...
Ze was een mormon.org referral en die werd naar mij en Elder Norman verstuurd. Ze woont echter in Bromborough en dat is dichter bij de andere Elders, dus we gaven haar aan hen. Ze bezochten haar en ze vertelde dat ze een droom had waarin ze Jezus zag. Daar had ik vorige week al het een en ander over verteld... Mja volgende bezoek bij haar... Het was heel raar... Ik was op exchange met Elder Rasmussen... En de andere Elders gingen Sharoly bezoeken. Ze moesten een fellowshipper, ofwel een extra persoon bij zich hebben, want anders mochten ze niet naar binnen. Dat is een zendingsregel. Ze konden echter niemand vinden en uit wanhoop vroegen ze of ik en Elder Rasmussen mee wilden naar die les... Wij hadden toch niks te doen rond doe tijd, dus we dachten waarom niet... Dit is trouwens hoogst ongebruikelijk in zendingswerk. Mja, Sharoly vond het allemaal prima. Dus we hadden de les. En ze vertelde ons een hele hoop gekke en veel te persoonlijke dingen. Ik was daar wel aan gewend, want mensen in Blackpool doen dat constant. Maar de andere zendelingen waren een beetje in shock. Toen zei ze opeens van Oneee... Ik moet mijn dochter ophalen van school, ik ben over 5 minuten terug... en hup... weg was ze... Daar zaten wij dan... 4 zendelingen compleet flabbergasted vanwege wat er zojuist is gebeurd... Dus we praatten er een beetje over... En de andere zendelingen besloten dat ik de les maar moest redden, want ik ben de enige met ervaring met mensen die veel persoonlijke dingen vertellen... blijkbaar... Dus ja, zij komt terug en gaat door met dingen vertellen... Uiteindelijk was het elder Norman die de les terug op de rails bracht... We onderwezen haar over de herstelling... Verder had ze het er constant over hoe blij ze was dat ze de kerk gevonden had en alles en dat ze haar leven wilde veranderen... Dus ik besloot een duik in het diepe te nemen en haar een doopdatum te geven... En ja! Ze wil gedoopt worden :D Ze wordt gedoopt op 8 maart... Mooie ding :D
Daarna vertelde ze nog een goed verhaal (eigenlijk herhaalde ze een verhaal dat ze al 3 keer eerder had verteld) En toen gingen we weg...
Nja, dat was mooi :)

Die dag waaide het trouwens heeel hard... En Elder Hatch zijn namebadge waaide weg, dus die is hij nu kwijt... haha
Dat is niet erg trouwens, want hij heeft er nog een stuk of 5.
Toen op het treinstation kwamen we een man uit Albaniƫ of zo tegen, ik weet niet precies waar hij vandaan kwam...
Hij vroeg een hele vreemde vraag... Ik zag het niet aankomen want hij was een treinmedewerker...
Hij vroeg aan ons wat het teken was dat Jezus zou geven aan de farizeeƫn toen ze om een teken vroegen...
En ik ben slim dus ik gaf het antwoord dat Jona in de walvis het teken was, want net zoals hij drie dagen en nachten in de buik van een walvis zat, zo zal Christus drie dagen en nachten in het hart van de aarde zitten (ofwel, dood zijn)... Dus toen voelde ik me slim.... Hoe wist ik dat? Dat had ik die ochtend toevallig in mijn persoonlijke studie gelezen :P
Mooie ding...
Mja, verder wilde hij alleen biblebashen en dat is niet zo chill... Hij is een soort van moslim... maar niet helemaal... ik weet niet echt precies wat hij gelooft... Hij gelooft niet dat Jezus ooit gestorven is... Maar ook niet dat hij de Zoon van God is... Dus ik snap hem niet helemaal...
Maar hij heeft wel een mooie baard :)

We zaten trouwens pittig lang vast op het treinstation, want zoals ik al zei... er was hele harde wind, en er was een boom omgewaaid en die lag op het spoor... meh...
En we hadden een eetafspraak, dus degene bij wie we de eetafspraak hadden had ons uiteindelijk opgehaald, dus alles was goed afgelopen :)

Eens zien... Zaterdag was ook een coole dag... WANT dat was de dag na Valentijnsdag. En er was post... jajaaaa Een brief van mijn ouders... whohoooo
Maar ook... Een aapje die een hart vasthoud met een liefdesbrief voor Elder Norman... Het gekke was.. er stond geen adres of iets op de brief en er was geen postzegel... Dus het was direct door iemand in de mailbox gepropt.
In die brief zei de geheime aanbidder dat Elder Norman helemaal geweldig was en dat hij een geweldige echtgenoot zou zijn en dat die persoon na Elder Norman's zending  hem zou opzoeken op facebook enzo...
En Elder Norman flipte 'em uit toen hij dat las... En ik lachte me kapot :P
Dus wij hadden een lijst met verdachten gemaakt van wie het zou kunnen zijn... Want het moest wel iemand uit de wijk zijn... Uiteindelijk hadden we twee hoofdverdachten... En we waren er heel lang diep over aan het nadenken... Uiteindelijk bleek....
Het was Elder Rasmussen... Het was een prank...
Die gniepige gnuipigaard... Dat was echt een goeien prank :P
Mja, die avond hadden we een eetafspraak bij de Birches... dat was wel leuk... zijn hele oude mensen, maar ze zijn heel aardig. Sister Birch speelt al haar hele leven piano, maar ze kan het niet meer zo goed, want ze heeft een probleem met haar handen... Ze gaf een een stuk bladmuziek en dat wil ik gaan leren spelen... Want ze speelde het voor (ook al ging dat niet zo geweldig). Maar het klonk heel mooi, en ik kon duidelijk merken dat voordat ze dat probleem met haar handen had ze echt heel goed piano kon spelen.

Nog later die avond deden ik en Elder Norman een spelletje... Het heet: The Triangle Game.
Het is een workout spel...
We deden drie rondes... Wat de bedoeling is... is dat je een specifieke workout doet... bijvoorbeeld push-ups (dat was de eerste ronde)
We hebben trouwens push-up bars, en die zijn heel cool, maar maken push-ups wel moeilijker.
Dus ja... Hij deed eerst 1 push up... dan doe ik er 1... dan doet hij er 2, dan doe ik er 2. Dat doet hij er 3, dan ik 3... enzovoort... Dus ja... uiteindelijke ben je helemaal kapot... Hij ging al kapot bij set 10... Hij haalde daar maar 8 push-ups... ik ging door en haalde set 11 :D
Toen deden we hetzelfde met shoulder presses. We hadden een gewicht (50 pounds... ofwel 22,5 kilo) en die moesten we vanuit staande positie vanaf onze borst optillen en onze armen strekken.. ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg...
Daar kwamen we aan bij de elfde set... maar die haalde ik niet, en elder Norman wel... meh
Toen biceps training... zelfde gewicht... maar nu moest we het gewicht van laag naar onze borst tillen... We kwamen aan bij set 12, en elder Norman kon de twaalfde net niet doen... en ik net wel :P
Maar ik speelde een beetje vals, want ik gebruikte spiergroepen die niet in mijn biceps zaten... mja boeie :P
Nu heb ik spierpijn :|

Gisteren was een goeie dag in de kerk. Sharoly was in de kerk, en ze deed heel normaal... dus dat is mooi :)
Verder bezochten we de Worthingtons en de Murphy's in sister Rebo's huis :D
Was heel gezellig allemaal :)
Oh bijna vergeten... Afgelopen zeterdag hadden we transfer calls! :D
Dus ik weet was er allemaal gaat gebeuren volgende transfer :)
DUS... ik blijf! :D Maar Elder Norman gaat weg... hij gaat naar Macclesfield in de Manchester zone. Dat is waar alle beroemde voetballers wonen, dus hij gaat Wayne Rooney bekeren :P
Mijn nieuwe companion wordt: Elder Peterson
Ik ken hem niet, maar ik hoorde dat hij cool is :)
Hij komt uit Arizona, heuj geen Utah missionary als companion :P
Hij is 1 transfer jonger dan ik... Dus ik ben de Senior companion...
Dat betekent dat ik de verantwoordelijke ben... meh xD
Ik wou dat ik mijn hele zending junior companion kon blijven :P
Junior companion is de chillste positie die je kunt hebben als zendeling :P
Mja... ik word senior...
De andere twee blijven nog een transfer bij elkaar... Elder Hatch en Elder Rasmussen.
Nog iets heel grappigs... :P
Toen ik in Blackpool zat, zat ik in de flat met ene Elder Leiva (Uit Chile).
Hij was de District Leader daar. En we plaagden hem altijd dat hij een zone leader ging worden... En hij bleef het ontkennen... Mja, toen ik naar Birkenhead ging... ging hij naar Chester... En dat is in dezelfde zone... dus... We zien elkaar tijdens zone-meetings enzo...
En afgelopen transfer call werd er verteld dat Elder Leiva Zone leader geworden is :P Hij gaat zoneleideren in Chorley :D
Ik wist het :P
Mja, goed verhaal... Blog is wel lang genoeg nu
Ik ga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten