maandag 3 februari 2014

Goedendag lieve mensen,

Ik heb deze week weer eens avonturen beleefd :)
Maandag was de gebruikelijke P-day en daarna gezinsavond in de kerk. Dat was wel weer eens gezellig, best goede opkomst.

Dinsdag is er niet veel gebeurd... We hadden een eetafspraak met de Imesons. Het zijn erg intelligente mensen, dus voor de geestelijke gedachte probeerde ik ze iets nieuws te leren. Dat is me gelukt :) Ik had het over gaven van de geest die beschreven staan in drie plaatsen in de schriften. In 1 Korintiers 12 (ik weet niet meer hoe je dat spelt xD), in Moroni 10 en in Leer en Verbonden 46. Best interessant allemaal.

Woensdag gingen we langs bij iemand om een zegen te geven. Het was een inactief lid en ze zei naderhand dat ze best naar de kerk wilde komen, maar ze had geen vervoer... Dus zendelingen toe de rescjoe, wij regelen dat :)
Ze kwam afgelopen zondag niet... Maar dat had ze al aangegeven, want ze was ziek... Maar volgende week komt ze :) (Hopelijk)

Donderdag ehm Mckee familie bezocht (Dat zegt niet zo veel, want die familie is gigantisch) Maar dat was gezellig :) Sister McKee is heel grappig.
Die avond coƶrdination meeting. Al het zendingswerk bespreken. Br. Worthington is daar altijd bij. Hij is heel grappig, maakt vaak erg sarcastische grappen over... ehm, iedereen. Hele aardige kerel hoor :)
Onze wijkzendingsleider gaf ons naderhand allemaal financiƫle tips, over hoe je goedkoop huis en meubels en alles kunt krijgen. Ik hoop dat ik me dat nog allemaal kan herinneren als ik eenmaal thuis ben...

Vrijdag... meh

Zaterdag was een interessante dag. Ik ging op exchange naar Ronchorn met een van de Zoneleaders; Elder Castro. Hij komt uit Idaho, maar geboren in New York. Voor zijn zending woonde hij in California, mazzelmeneer... Ik wil ook in California wonen :|
Zijn vader is daar een zendingspresident.
Maar goed, de exchange was verder heel gezellig. Was kei chill, want zoneleaders hebben een auto. Dus dat was chill.
We hebben een les gegeven met een ukelele, want hij heeft er ook een, alleen die van hem heeft geen smiley face zoals die van mij, dus die van mij is cooler... Maar die van hem klinkt beter...
Die avond hadden we een les bij de Murphies

Zondag... Oke dit was iets minder chill... We waren klaar om naar de kerk te gaan. We hadden een vergadering om 9:30... Dus wij gaan naar buiten... Klaar om weg te fietsen... Fietsen weg... Kettingslot ook weg...
MEEEEEEEEHHHH Fietsen gestolen x( Met slot en al! Dus dat was niet zo chill
Maar de kerkdienst was verder goed... De andere zendelingen hadden een onderzoekert naar de kerk gekregen :D
Het was getuigenisvergadering, het was heel mooi. Er werden hele mooie getuigenissen gegeven.
Eentje raakte me best wel... Want de Crespo familie stond op. Zij waren inactief en waren negatief tegenover de kerk en de wijk. Maar de laatste tijd realiseerden ze zich dat ze zelf moesten veranderen, en hun hele houding tegenover de kerk is veranderd en ze zijn nu heel positief. Het bestaat trouwens uit 2 zussen en de dochter van de oudste.
We zijn ongeveer een maand geleden langs geweest en toen gaf ik hun dochter een zegen. Ze had problemen met spreken, want ze is autistisch... Dus toen ze hun getuigenis gaven zeiden ze dat de dochter opeens veel beter kon praten na die zegen. En dat deed mij heel veel, want het is heel mooi om te zien dat een zegen die je hebt gegeven echt werkt. :D

Dat was alles voor deze week :)
Doei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten