woensdag 26 maart 2014

Goedendag hagelslag,

Deze week was heel erg stressvol :S
Maar dat is goed, in dit geval want er gebeuren dingen.
Dus ja, hetgeen dat de meeste tijd in beslag nam was onze onderzoekerin: S******-***. Het moeilijke is dat S******-*** graag gedoopt wil worden, maar kan niet omdat ze samenwoont. Het plan nu is dus dat ze gaan trouwen en dan kunnen ze samen gedoopt worden.
Haar dochter, K-Lee, kon wel gewoon gedoopt worden... Dus dat is dan ook gebeurd! :D YEEEEEEEEEEEYYY MIJN EERSTE DOOP OP ZENDING!!!! :D Maar daar vertel ik zo meer over :)
We zijn begonnen met T***** te onderwijzen, en dat gaat best goed :) Hij lijkt te willen veranderen. Het was al helemaal geweldig om te zien hoe K-Lee het plan van zaligheid aan T***** uit begon te leggen :D
Dus ja, het ziet er vrij belovend uit... Het wordt trouwens niet makkelijk voor T***** om met S******-*** te trouwen... WANT zij is een Zuid-Afrikaanse prinses. JAAAA, echt waar. In de stam waar zij vandaan komt is ze een heuse prinses. Dus, als T***** met haar wil trouwen, moet hij een traditioneel Zuid-Afrikaans huwelijk hebben, in Zuid-Afrika. Dat wil zeggen; Hij moet haar kopen met koeien. 6 Koeien wel te verstaan.
Haar eerste echtgenoot kocht haar met 12 koeien, want ze is een prinses. Maar ze is gescheiden en heeft kinderen, dus ze is minder koeien waard, zei ze.
Wat hij ook moet doen... Hij moet een koe slachten door een speer te gooien. En als hij mist wordt hij niet geaccepteerd als haar man. HAHAHAHA dat is zo grappig xD Maar dat moet hij daadwerkelijk gaan doen.
Dus dat wordt nog interessant.

Verder deze week hebben we M*** en I**** bezocht. Zij zijn Evangelical Christians. Ze zijn heel cool :) Vandaag gaan we voetbal met ze spelen. En ik ben erachter gekomen dat dat heel dom is... Want maandag is onze vrije dag, onze P-Day... En die geef ik niet graag op... Mja, met onderzoekers chillen is wel chill. Maar toen herrinnerde ik me... Je mag gewoon tijdens werktijd sport spelen met onderzoekers... Dat heet Investogaros sports. En da ken gwoon. Onthouden voor volgende keer dus...
We hadden een les met ze, en onderwezen het Plan van zaligheid.
Ze waren het niet echt met alles eens, maar ze zeiden iets heel belangrijks waar ik heel blij mee was. Want het enige wat ons echt verschillend maakt van andere geloven is Het Boek van Mormon.
En M*** zei dat dat is waar het allemaal op neerkomt... Als dat boek waar is, dan is ons geloof ook waar.
WAUW, ik wou dat meer onderzoekers dat zo goed begrepen. Daar gaan we nu dus op focussen, ze helpen een getuigenis te krijgen van het Boek van Mormon :) 
Eens zien, verder niet zo heel veel gedaan...
De doop!!! :) Dat is heel chill... Die ochtend gingen we naar S******* C***. En ze was blij ons te zien. Het is moeilijk voor haar om naar de kerk te komen, want haar zoon speelt rugby op zondag. En zij support hem graag. 
Maar we nodigden haar uit voor de doopdienst en ze kwam :D 
De rest van de dag was eigenlijk alleen het voorbereiden van de doopdienst.
Die dag werd er ook een ander 8-Jarig kind gedoopt. Het was dus een dubbele doopdienst.
En alles ging heel erg smooth. We hadden ook een muzikaal intermezzo (ik haat en hou van dat woord)
Ik speelde piano en Elder Peterson zong, hij is een goede zingert :) We deden 'When you believe' van de film The prince of Egypt. En toen doopte ik zelf K-Lee. Dat was de eerste keer in mijn leven dat ik iemand zelf heb gedoopt :D Dat was aweseome! :D



Gisteren in de kerk werd ze officieel bevestigd als lid van de kerk van Jezus Christus van de heiligen der laatste dagen :)
Gisteren ook nog een interessant gesprek gehad met een moslim. Hij werkt bij de Bromborough Rake Train station, en daar vatten we altijd de trein als we naar S******-*** gaan.

Maargoed... Dat was het zo een beetje voor deze week :)
HOUDOE XX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten