maandag 3 maart 2014

Hallo... Het is weer een mooie week geweest :)
Ik en Elder P******* hebben hard gewerkt en we hebben de vruchten van onze arbeid geplukt.
Wat er deze week is gebeurd... 

We gingen op woensdagavond naar Chorley om bij andere zendelingen te blijven ronken, want de volgende ochtend gingen we naar de tempel :O
Die avond was wel chill. We sliepen er oncomfortabel op de vloer... Nou ja, ze hadden 1 extra matras en ik sliep op de bank.
De zendelingen daar waren Elder P*** en Elder V******** (een Zweed) Er bleven nog twee andere Elders daar slapen... Elder W**** (Duitsland) en Elder W**** ('Murrica!)((Amerika)) Ze hadden daar een schaakbord, dus we speelden schaak... Ik weet, het is triest... Maar het was heel grappig :P Ik deed het best goed :) yeey
De volgende ochtend keivroeg op en keilang lopen naar de tempel. Het was niet alleen naar de tempel gaan maar ook een zendelingentraining. De halve zending was daar, dus zo'n 100 zendelingen. Dat is pittig veel.
Naar de tempel gaan was erg leuk :) Erg spiritueel opgebouwd en alles.
Oh ja, we moesten daar extra vroeg zijn, want ik zat in het koor. Ik zing bas.
We zongen Come thou Fount of every blessing. Niet echt een van mijn favoriete lofzangen, want ik vind het een beetje uitgemolken en erg herhalend... Maar het klonk allemaal wel heel mooi :) Dus ik vond het allemaal wel prima.
Ik zag daar mijn oude trainert, Elder H******. Hij was heel blij mij te zien.
Hij draagt nog steeds zijn gigantische bril :P

Daarna leerden we dingen over Christelijke eigenschappen, dat was wel erg leerzaam.
Ik zag ook mijn vorige companion, Elder N***** daar :)
Oh, ik sla iets cools over dat dinsdag gebeurd is...
Dus... Elke keer toen ik met Elder N***** naar de C***'s ging bakte Sister C*** koekjes voor ons, en die zijn heeeeeeeeel lekker :) Dus ze wilde dat wij koekjes aan Elder N***** zouden geven omdat we hem op de 'Temple Zone Conference' zouden zien. Uiteindelijk gingen we de koekjes samen met haar bakken :)
Dat was heel gezellig, koekjes bakken is leuk. Dus die gaven we aan Elder N*****.

Die avond gebeurde er iets heeeel cewls... We hadden een afspraak die avond om 8 uur of zo met ene D***. Ze is heel vriendelijk... Zij was degene die met een laserpointer en een kat speelde... :P
Maar de tempel zone conference duurde een stuk langer dan we verwacht hadden, dus toen we daar aankwamen was het echt al kwart voor negen... En we dachten... Oke, we zeggen alleen sorry dat we de afspraak gemist hebben en maken een nieuwe afspraak, hopelijk doet haar man de deur niet open, want hij kent ons niet en dat maakt het allemaal een beetje ongemakkelijk.
Dus wij kwamen daar aan, klopten op de deur... En wat een verrassing... De man doet open...
MAAR... Hij was heeeeeeel vriendelijk tegen ons, en vroeg zelfs of we binnen wilden komen. Wij zeiden dat het daar een beetje laat voor was, maar we hebben een nieuwe afspraak gemaakt, en we zien hun tweeën morgen :D
Mooie ding.

De volgende dag deden we onze weekly planning en hadden een eetafspraak bij de C***'s.Dat was chill :) Sister C****... oh nee haar zoon, F**... Maakt rice crispies :D Die waren heeeeeeeerlijk :)

Die avond bezochten we ene S****, ze is minder actief. En ze is getrouwd met een moslim, dus dat maakt de situatie een beetje lastig, want haar man wil dat ze moslim wordt, maar zij wil dat niet.
Mja, ze is super chill en we hadden een goede avond :)

Zaterdag een hoop finding gedaan, veel deurtjes geklopt... Maar niet zo bijzonder veel succes :/
We hebben wel een paar hele goede gesprekken gehad, maar uiteindelijk waren die mensen niet zo geïnteresseerd.

Zaterdag zegen we C*****. Zij is een van mijn meest favoriete onderzoekerts. Ze is een born-again en ze is super super vriendelijk... Heel erg bubbly.
Maar de dingen die zij gelooft verschillen veel van de dingen die wij geloven... Mja, misschien voelt ze de Geest als ze het Boek van Mormon leest, want ze is wel geïnteresseerd in wat we te zeggen hebben en leest graag het Boek van Mormon.

Gisteren, zondag, was heel cewl... De dag begon niet zo goed... Want we kregen een telefoontje van onze onderzoekert die gedoopt gaat worden, S******-L**. En ze zei dat ze zich niet zo goed voelde, dus ze kon niet naar de kerk komen :(  Haar dochter kwam wel. :) Na de kerkdienst bezochten we S******-L** en gaven haar een zegen. Daarna voelde ze zich een heel stuk beter :)
En dat was nodig, want die avond zouden we naar Manchester gaan voor een 'Missionary Fireside'. Dat is een speciale bijeenkomst voor zendelingen en hun onderzoekers die of gedoopt gaan worden of kortgeleden gedoopt zijn. En sommigen delen hun getuigenis en vertellen hun bekeringsverhaal, ofwel hoe zij tot dit geloof gekomen zijn. Het was een hele mooie avond, de Geest was heel sterk aanwezig. Het is elke maand, dus ik wil nu proberen om elke maand te gaan :D

Dat was het wel voor deze week :)
doei xxxxx
BTW... ik heb foto's :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten