dinsdag 27 mei 2014

Hallo allemaal...
Zoals jullie gemerkt hebben, blog is wat later... komt omdat het bank holiday was in Engeland, dus bieb was dicht :/ Geen zorgen, de volgende bank holiday is niet tot augustus.

Duss... waar was ik gebleven? Ik had een nieuwe camera gekocht... Maar blijkbaar kwam die niet met een sd kaart :/ Dus moest ik die ook nog eens gaan kopen. Mja, die heb ik nu :) Dus volgende week lekker veel foto's :)

Goed, wat heb ik allemaal meegemaakt? Uhm
Ik had een heel lange exchange met ene Elder G********. Hij komt uit Amerika (Arizona) Maar heeft 4 jaar in China gewoond en spreekt dus vrij goed Chinees. Hij is een speciale 'Chinese speaking Elder'. Hij zoekt specifiek naar Chinese mensen om mee te praten, maar die zijn er niet zo veel in het gebied waar hij dient, dus dat is vrij raar. Mja... De exchange was superchill :)
We hadden niet zo veel succes, maar we kwamen heel veel gekke mensen tegen :P
Eentje geloofde dat hij een god was en nog een aantal andere gekke dingen.
Een andere meneer heeft een uur met ons onder een boom gepraat over de letter 'A'. (Staat volgens hem voor 'Almighty' wat hetzelfde is als Illuminati). Hij vertelde heel wat rare losstaande verhalen en principes en heeft ons meerdere keren gewaarschuwd dat er veel gekke mensen in de wereld zijn, maar dat hij niet gek is.
Heel grappig :P
Verder hadden we nog een mevrouwke ontmoet die boeddhist is en vroeger pagan (wican). (Dus eigenlijk een soort heks :O (Echt waar!)) Maar zij was heel vriendelijk, veel vriendelijker dan de meeste mensen die zichzelf Christelijk noemen,
We hadden ook een gesprek met 2 jongedames maar die waren overduidelijk geïnteresseerd voor de verkeerde redenen, dus dat werkte ook niet zo goed... :/
Dus ja, veel interessante mensen tegengekomen, maar geen nieuwe onderzoekers :(

Afgelopen donderdag hadden we een zendingsactiviteit. We hadden een grote talentenshow. Voor de talentenshow had ik een liedje geschreven. Het heet: 'Tracting in the Rain'. (tracting = deurtjes kloppen)
Ging niet zo heel erg goed :P Want ik en Elder P*******  hadden geen tijd om samen te oefenen want hij zit nog steeds in Birkenhead, en ik in Stafford... Dus we konden alleen op de dag zelf oefenen... :/
Mja, als jullie het allemaal willen horen, dat kan binnenkort, want mijn zendingspresident heeft me toestemming gegeven om het te filmen en op youtube te zetten, want hij vond het toch wel een erg leuk liedje :)

Verder deden we een grappig spel. We werden onderverdeeld in 4 groepen en we moesten allerlei dingetjes doen. Het was een soort estafette. De eerste deelnemers moesten een scripture chase doen. Dat wil zeggen, iemand leest een schrifttekst aan ze voor en die moeten ze in het boek van mormon zien te vinden, dan rennen ze naar het volgende onderdeel, en dat was zaklopen (zo heet dat toch?) We waren skeer, dus hadden we geen echte aardappelzakken maar vuilniszakken :/. Dat onderdeel deed ik :). En ik deed het pittig goed :) Want wat ik deed (voor de freerunners die dit lezen) Ik deed gewoon een hoop standing precisions achter elkaar.
Daarna was er appelhappen, dan een eetwedstrijd en dan waterballonnen werpen met een handdoek. In ieder geval, om een lang verhaal kort te maken... Mijn team won :D Heuj!

De volgende dag hadden we een eetafspraak met de Johnson's. Dat was erg gezellig. Ze waren een afdak ergens aan het plaatsen en hadden daar hulp bij nodig. Want er moesten spijkers vanaf de bovenkant ingeslagen worden, dus moest ik het dak op. Ze wilden een ladder voor me pakken, maar ik was het dak al op (Heeuuujjj, hardcore parkour :D).
Ik moest zelfs een paar keer overspringen van dak tot dak... Nog meer parkour :D... Zo zie je maar dat elk talent wel een keer van pas komt :) Daarna hadden we een heerlijke maaltijd en hadden we een mooie les gegeven aan P***, want hij is geen lid en zendelingen zijn al heel vaak langs geweest, maar hij heeft de basislessen nooit fatsoenlijk gekregen, dus we hebben hem over het plan van zaligheid verteld. Dat nam hij erg goed op :) Aankomende vrijdag zien we ze weer :).

Eens zien...Verder is er niet zo veel bijzonders gebeurd... Oh ja we hadden ringconferentie xD, dat is op zich vrij bijzonder. Er was een Recent Convert (moet ik die term uitleggen?) die zijn getuigenis gaf. Hij vertelde over zijn bekeringsverhaal. Best grappig, want de zendelingen die hij noemde ken ik :P Want bijna alle zendelingen hier kennen elkaar :P
Mja, het was wel extra motiverend voor mij om zijn bekeringsverhaal te horen.

En vandaag een district meeting :)
Naderhand speelde we een beetje dodgeball, dat was wel cewl :)

Mja, dat was het weer voor deze week doei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten