vrijdag 18 juli 2014

Hallo

Het is weer tijd... voor....

blog

Duss... Ik vraag me af hoeveel mensen dit gaan lezen, want iedereen is op vakantie... behalve ik :'(
Maar ik doe hier nuttig werk en zo :)

Dus wat heb ik gedaan deze week?
Eens zien... Na P-day vorige week zou ik gaan chillen met wat mensen hier, maar toen besloot het te gaan regenen...  meh...

Dinsdag hadden we een zone-meeting. Dat was wel gezellig...
Oh ja!... Na zone meeting liepen we terug naar het treinstation. Ik was aan het kletsen met ene Elder Johnson. Een funfact over Elder Johnson; hij is geobsedeerd door auto's.
Dus, onderweg naar het treinstation werd hij opeens HEEELEMAAL wild. Het was echt heel grappig :P
Want hij zag naast ons geparkeerd staan; Een BMW M4.
Ik dacht gewoon van sow, dat is een mooie auto... Maar Elder Johnson werd helemaal gek :P
Hij wilde aan de deur van de eigenaar kloppen en vragen of hij de auto van binnen mocht zien :P
Dus ik ging wel met em mee. Een groep andere zendelingen keken toe van een afstandje.
Een meneer deed de deur open en het eerste wat hij zei was: ''I don't want to have ANYTHING to do with relig...'' Hij kon zijn zin niet afmaken want Elder Johnson onderbrak hem en zei: '' Nonononono, I just want to look at your car!!'' Ik dacht ondertussen echt van, wanneen mafkees, dat gaat nooit werken. MAAR die man werd opeens best enthousiast en zei dat hij de autosleutels ging halen. Dus hij deed de auto open en we konden em van de binnenkant bekijken. Dat was pittig awesome :D Goeien bak is dat.
Blijkbaar was het model van die auto pas 10 dagen oud! (nu ondertussen 16 dagen) Die bak heeft 550 PK en laat je snelheid zien in het raam. Het is geprojecteerd op een manier waarop het lijkt alsof de display voor de auto is. Het is moeilijk uit te leggen, maar het is awesome. Dus we hebben wat foto's genomen en we vertrokken. Oh, we hebben ook wat gas gegeven :P Want dat is leuk. Die motor klonk goed :) Dus Elder Johnson had de dag van zijn leven :P





Goed, de volgende dagen gebeurde er niet zoveel bijzonders, dus ik skip naar vrijdag.
Vrijdag hadden we eindelijk de nieuwe zendingspresident ontmoet. President Ulrich. Hij en zijn vrouw stelden zichzelf voor en ze zijn heel cool :) Best grappig... Als een zendingsregel hadden we dat je geen slangterms mocht gebruiken... Zoals awesome, cool, guy, wicked... Dat soort dingen... Maar President Ulrich zei ze constant xD
Het was sowieso niet echt een strenge regel, het idee was meer dat je meer zou opletten op de woorden die je gebruikt zodat je een wijder vocabulaire hebt.
Mja, verder hadden we een hele goede vergadering. Hij houdt erg van diepe leer enzo en dus de dingen die hij over het evangelie en alles zei gingen echt heel diep. Een hoop zendelingen waren echt verbijsterd, maar ik wist de meeste dingen die hij zei al xD Mja, wel leuk om dat soort dingen van de zendingspresident te horen.
Er waren wel een paar dingen die hij zei die ik nog niet wist.

Maar goed... die avond laat thuis, want Newtown is ver weg van overal.

Zaterdag was een goeien dag :)
We gingen op pad met Br B*****. Hij doet zown beetje alles voor de wijk hier samen met Br S****. Want het is nu eenmaal een kleine gemeente hier. We gingen naar een nabijgelegen dorpje genaamd; Welshpool. En bezochten ene L****. Zij is een inactief lid en ze komt uit Zuid-Afrika. Ze is wel blank en spreekt gewoon Engels met een Engels accent. Ze spreekt ook Afrikaans. Dat is best cool, maar ze verstaat mijn Nederlands niet zo goed :(
Als ze Afrikaans praat klinkt ze een beetje Vlaams, dat was echt heel grappig, want ik moet altijd lachen als ik een Vlaams accent hoor xD (Niks tegen Vlamingen hoor, Vlamingen zijn tof)
Maar goed, ze heeft een zoontje (S*****) En hij is 11 jaar oud en we hebben hem over het plan van zaligheid verteld met behulp van de tekening waar ik een foto van heb gestuurd. Ik gebruik die tekening trouwens echt heel vaak. Maar hij was niet zo bijzonder geïnteresseerd :(
Het enige waar hij interesse voor had was Minecraft... Wat wel een tof spel is... Maar er is meer in het leven. Ik had zelf mijn ukelele meegebracht, maar hij vond de ukelele niet leuk :O. Wie vindt dat ding nou niet leuk!? :'(
Mja... Aangezien ik zelf een tijd lang Minecraft heb gespeeld weet ik er wel het een en ander van af, dus gebruikte ik Minecraft termen om het plan van zaligheid uit te leggen. Dat werkte wel iets beter, maar nog steeds niet geweldig... Mja :P


Ehm, daarna gingen we een ander inactief lid bezoeken, terug in Newtown. Daar hadden we twee weken geleden een afspraak mee gemaakt. Mja, dat was een flake :/ (dwz, ze was er niet)
Dus gingen we maar langs een onderzoekert waar we afgelopen donderdag een afspraak mee hadden maar dat was toen ook een flake, dus gingen we naar haar toe. We hadden mazzel want ze was aan het werken in de voortuin. Dus we hadden haar in haar voortuin de eerste les gegeven en dat ging er heeeeel goed in :) Zij is een hele goede onderzoekert!
Die avond liepen we langs een voetbalveld waar een aantal chavs zaten te niksen, zoals ze altijd doen. De chavs kennen de elders allemaal... Dus één van hen riep ons met zijn beste neppe Amerikaanse accent: Elders!!!
Dus we gingen maar naar hem toe, want we hadden toch niks te doen. Dus we kletsten en ze stelden de gebruikelijke domme typische chav-vragen. Er zat een meisje bij die een heleboel mormonen in haar familie heeft. En zij wilde graag een boek van Mormon hebben. Dus die gaven we haar. Verder is ze niet gelovig of zo. Ze denkt dat God haar haat omdat ze lesbisch is. Maar ik vertelde haar en deelde mijn getuigenis dat ik weet dat God van haar houdt. Ik weet niet of dat iets met haar deed, maar ik voelde de Geest. De Chavs speelden wat voetbal met ons. We deden een spel dat ze 'Wembley' noemen, blijkbaar is dat hetzelfde als het Nederlandse afvalreesje (spel je dat zo?)
Dus je speelt met 1 goal, iedereen speelt voor zich, en als je scoort ga je door naar de volgende ronde. Het was heel grappig, maar ook best zielig voor Elder F******* want hij is totaal niet het sportieve type xD Mja hij geeft er niet zoveel om. Ik kwam uiteindelijk in de finale, maar verloor :*(
Ik scoorde een paar keer wel echt bijna, mja... Ik ben uit vorm :/ En ik speel lang niet zoveel voetbal als zij. Mja, was wel lachen. Naderhand haalde ik mijn plan van zaligheid tekening tevoorschijn en legde het aan de chavs uit.



Zondag kerk, geen onderzoekers :(
Die avond hadden we J**** (een chav) de herstelling onderwezen.
Hij zei dat hij naar de kerk zou komen, maar hij had zijn vinger gebroken en zat die ochtend in het ziekenhuis. Wat hij deed was... Hij was aan het BMX'en en hij besloot om zijn vinger tussen het frame en de wiel te stoppen, geen idee waarom... Mja, zijn vinger kwam dus vast te zitten terwijl de fiets gewoon doorreed, en dus brak hij zijn vinger. Mja... In ieder geval... Nadat we hem over de herstelling hadden verteld vroeg ik of hij geloofde dat wat we vertelde waar was... En hij gaf een duidelijke Nee als antwoord. Had ik ook wel kunnen verwachten van hem :P
Maar ik denk wel dat hij de Geest voelt, want anders zou hij niet blijven luisteren naar de dingen die wij onderwijzen. Dus hij gaat op een dag wel geloven :)

Mja, dat was het dan voor deze week doei :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten