maandag 7 juli 2014



Hallo Bloglezers!

Ik heb deze week een geweldige week gehad :D
Dinsdag hadden we een district meeting. Dat was in Shrewsbury en dat is een mooie stad :) Alleen omdat Newtown een klein dorpje is gaan er niet zo vaak treinen naartoe... dus ik moest anderhalf uur wachten... Dus we liepen een beetje rond en vonden een muziekwinkel... Wij gingen daar effe kijken. Ik vond daar een mooie ukelele dus daar heb ik eventjes op gespeeld. Elder F******* vermaakte zich op de piano :P En daarna speelde ik gitaar en zo. En toen ging de winkeleigenaar met ons jammen. Hij is echt heel goed :) Dus dat was leuk. Toen vergaten we de tijd een beetje en misten we bijna onze trein :$ Nja... niet echt, we waren best wel op tijd.
Op de terugweg zat ik in de trein te chillen. En naast me hoorde ik wat mensen met een vreemd accent praten... Dus ik luisterde een beetje beter en toen hoorde ik dat ze Nederlands aan het praten waren! Ik keek ze aan en één van hun zegt in slecht Engels: ''Can you follow us?'' Ik zei zei terug in het Nederlands: ''Ja, ik kan jullie volgen''. Haha, daar schrokken ze wel even van. :D Dusja... Ik heb de hele terugreis met hen in het Nederlands gepraat :) Blijkbaar kwam er één uit Oirschot en de andere uit Eindhoven :D Heuj!
Nog gekker... Degene uit Eindhoven schrok toen hij mijn badge zag... Want blijkbaar is zijn achternaam ook van Bakel! Dat is echt heel gek... Die meneer is trouwens de man met de rode polo op de foto :) MJa... Ik had het verder nog over wat ik hier deed en zo en wat over de herstelling verteld, ze vonden het op zich wel interessant, maar waren zelf niet erg gelovig... Mja... Dat was echt heel cool.



Woensdag hadden we een Zone Leader blits. Dat wil zeggen dat de Zone Leaders naar ons gebied kwamen om ons te helpen het werk wat meer op gang te krijgen. Dat was best wel heel erg nuttig... Want Newtown is het grootste gebied in deze zending vanwege alle kleine dorpjes. En de Zone Leaders hebben een auto. :)
Dus we hebben allemaal coole mensen gevonden en dat was leuk.
Oh... Ik was dus op pad met ene Elder Maljanen, en hij komt uit Finland.
En toen we met mensen aan het praten waren, kwamen we een mevrouw tegen... uit Finland!!!!! Whuuuut... Hoe groot is die kans? :P NIEMAND in Finland gaat ooit naar Engeland :P
Mja, Elder Maljanen was helemaal blij maar hij kwam erachter dat hij vergeten was hoe Fins te praten xD
Er is ook een foto van hem te zien :)



Donderdag hadden we weekly planning, zoals elke week... Op woensdag hadden we een nieuwe onderzoekert gevonden, haar naam is Ruby. Maar ze was niet zo geïnteresseerd als we dachten :/
Maar... We hadden wel een les gegeven aan Collin, onze onderzoekert :) Hij is supersolid :D Hij is heel erg geïnteresseerd en alles. De les ging heel smooth en hij had geen problemen met wat we onderwezen... Het enige nadeel is dat we hem maar 1 keer in 2 weken kunnen zien :/

Goed, vrijdag was er niet zoveel gebeurd... Best slome dag... Een paar leden bezocht en zo... Maar...
Die avond hadden we coördination meeting in MacDonald's :P
Dat was best grappig. Terwijl dat bezig was zag ik door het raam wat Chavs zitten, en ik kende één van ze.. Want daar had ik een keer mee gepraat. Dus ik ging na coördination naar ze toe en praatte over random zooi. Het gaat meestal hetzelfde als je met chavs praat... Ze stellen altijd dezelfde domme vragen. :P Maar zij waren wel grappig. De vorige zendeling die hier in de gemeente zat was Elder G***** en hij kon goed skateboarden. En de chavs hier, hun standaard hangplek is het skatepark hier in Newtown. En dat ding ligt best wel centraal dus daar lopen we echt (minstens) 3 keer per dag langs. Mja, dus de chavs vroegen mij of ik kon skateboarden en ik zei nee... Dus dat vonden ze wel jammer, maar ik zei dat ik wel kon freerunnen... Dat vonden ze wel cool. Dus ze vroegen mij een salto te doen. Dus ik deed een salto en toen hadden ze respect :P
Een tijdje later kwam de gemeentepresident MacDonald's uit en hij zei iets tegen de chavs, ik weet niet meer wat. Ik legde uit dat hij een beetje de baas van de kerk in Newtown is. Hij liep weg en een van de chavs zei: ''He does flips, you know?'' Waarop de gemeentepresident vol overtuiging antwoordde: ''You wish!''
En toen moesten we allemaal heel hard lachen :P Hij had het blijkbaar niet gezien toen ik de salto deed :P.
Haha, dat was leuk.

Zaterdag was awesome... We besloten naar Welshpool te gaan om daar het zendingswerk wat op gang te krijgen... Dus we gingen daar naartoe met de trein, en daar aangekomen gingen we met mensen praten... Maar niemand was geïnteresseerd. We gingen er eigenlijk heen omdat de gemeentepresident wil dat we daar meer werk doen. Maar het is allemaal best wel veel moeite...
Mja... na geen succes te hebben in Welshpool gingen we onenthousiast weer te werk in Newtown. Maar na een paar deuren (na 2 of 3 of zo) kwamen we een mevrouw tegen en zij was suuuuuuuuuper chill :)
We stonden echt een uur aan de deur te kletsen over verschillende geloven en zo en ze stelde ons allemaal vragen en wij konden al haar vragen beantwoorden en ze was heel grappig. Ze wil heel graag het boek van Mormon lezen en we zien haar donderdag weer :) Heujjj.
Daarna gingen we langs bij een oude mevrouw. Zij is lid van de 'pentegostal church'. Daar hebben we zo'n 2 uur over allemaal bijbeldingetjes gepraat :P
Daarna die avond zagen we de chavs weer en ik ging met ze kletsen en zo.
Toen herinnerde ik me dat ik een tekening bij me had van het plan van zaligheid (Foto wordt erbij gestuurd).



En dus ging ik ze vertellen over het Plan van Zaligheid. Naarmate ik meer vertelde kwamen er meer en meer chavs luisteren en uiteindelijk stonden er een stuk of 10 in een halve cirkel om me heen :P Het was best lastig om het uit te leggen want chavs hebben een concentratievermogen van gemiddeld 5 seconden. Mja, uiteindelijk heb ik het allemaal kunnen uitleggen. Daarna wilde ik het afsluiten met een gebed :P En dat was best cool. Want alle chavs vouwden hun handen, deden hun ogen dicht en buigden hun hoofden. Daarna wilde een van de chavs een gebed uitspreken... Het was geen geweldig gebed xD Maar het was een begin :P
Want ik vertelde hem dat je God alles kunt vragen wat je wilt... Dus hij vroeg waarom ronde pizza's in vierkante dozen verpakt werden... xD Mja... Mooie ding...
De volgende dag kerk en zo. Twee chavs zeiden dat ze zouden komen, maar ze kwamen niet :/
En nu maandag en mailen enzo :)

Dusja,,, tot volgende week doei! :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten