woensdag 25 september 2013

hoi

Deze week was een beetje lastig...Want J. had gezegd dat hij gedoopt wilde worden... En we hadden een
datum gezet op 12 Oktober. En om dat mogelijk te maken, moesten we hem nog heel veel over ons geloof leren, want je moet een bepaalde basiskennis hebben en je aan de geboden houden als je gedoopt wilt worden. Dus om hem alles te leren moesten hem deze week vier keer zien. We zagen hem 1 keer, en maar voor een paar minuten want het was ongepland en zo, een lang verhaal... Mja... Dat schoot dus niet erg op. In die tijd denk ik dat hij de Geest een beetje verloren heeft, want aan het einde van de week belde we hem en vertelde hij dat hij
eigenlijk niet zo heel geïnteresseerd is... DROPPED.............WAAROM???!!!? :' ( Meh... Dat is tamelijk teleurstellend). Zijn moeder was sowieso al niet zo erg bezig met dingen leren, zij zat meestal gewoon wat sigaretten weg te paffen of ze was bezig met haar vriendje... M. M is trouwens een heel interessant figuur. Hij is best sterk gelovig en hij zegt dat hij allemaal gekke dingen gezien heeft, ik weet niet in hoeverre ik hem moet geloven, maar ik heb niet gezien wat hij gezien heeft, dus ik kan daar niet over oordelen... Dus misschien blijven we M. nog les geven. Hij rookt en drinkt pittig veel en hij heeft twee dochters. Ik heb best medelijden met
zijn dochters, want vaak 's avonds laat zit hij daar met zijn vriendin (de moeder van J., dus) (ze zijn allebei in de 40/50 jaar oud) En ja, dan zijn ze vaak samen pittig dronken en zitten die dochters er maar bij... Dat vind ik best zielig. Mja, ik kan er ook niet veel aan doen.

Goed, vorige week vertelde ik over de Gammon van 20 pond (Pond als in geld.. niet als in gewicht... ZUCHT... dat is vermoeiend. Idee... Een ander woord voor pond (geld) is quid... Dus als ik quid zeg heb ik het over geld, en als ik pond zeg heb ik het over gewicht... HEHE) Dus jadie Gammon van 20 quid hadden we in de oven gesmeten... En wat smaakte die goed... AAAHHH yam. Goeien vlezen was dat... Doen we nooit meer. Veel te duur. Voor deze donderdag hebben we een kleine gammon van 4 quid.

Ehm, oh ja.. Woensdag hadden we een grote vergadering van zendelingen. Het was een 'skills training wordshop'. Dus ja, dan leer je zendelingen 'skills'. Zoals hoe je mensen kunt benaderen in de bus, of hoe je beter je dag kunt uitplannen, of hoe je met de leden van de kerk om moet gaan en zo... dat soort dingen. Was wel heel gezellig, er waren zo'n 100 zendelingen denk ik... Misschien iets minder.

Het leukste deel vond ik toen we een random object of een ding kregen, en we moesten dat gaan vergelijken met de doop. En dat moesten we in 1 minuut doen. Ik kreeg echt random dingen als een paraplu, en lipbalsem, en een deurstopplugding (geen idee hoe dat heet, zo'n ding waarmee je een deur open houdt) en nog meer zooi. Was wel lache...

Goed, vrijdag lag ik in bed, ik was ziek... meh... ik voelde me zo nutteloos die dag, was echt niet chill... Je zou denken dat ik lekker de hele dag heb kunnen uitrusten, maar ik lag daar constant met barstende koppijn.. En het hielp ook niet echt dat een paar andere zendelingen die vanuit het kantoor kwamen om een nieuw bed te brengen
en in elkaar te timmeren omdat Elder O'Brien door zijn bed was gezakt. Dus hij moest een nieuwe hebben... Even voor de duidelijkheid, ik hou van Elder O'Brien, hij is echt heel grappig.

Zaterdag... Niet veel boeiends.. Wat basketbal gespeeld met wat onderzoekers... J. kwam niet (Zaterdag was de dag dat hij ons dropte). Ik mocht eigenlijk niet spelen van de Zone Leaders omdat ik de dag ervoor ziek was... Dus ik was een beetje stout, oeps... Als zendeling geef je trouwens veel meer om regels dan wanneer je geen
zendeling bent. Ik ben trouwens een andere keer stout geweest, want mijn companion had gezegd dat ik geen salto's mocht maken (Ook al staat dat nergens in het regelboekje, maar die discussie heb ik al 100 keer met hem gehad) Mjatoen ik op een exchange was met Elder Elison deed ik een Arial (Radslag zonder handen). En weet je wat er mis ging?... Niks. Was een goeie Arial, maar het was wel stout... Ik zie het niet eens als een
regel eigenlijk, meer als een voorzorgsmaatregel om mezelf niet te blesseren. Als het in het letterlijk in het regelboekje zou staan zou ik er niet moeilijk over doen. Mja... Ik moet hier niet te veel over klagen, ik ben hier niet op zending om salto's te maken.

Ehm, zondag spraken we met een mevrouw.. Ze was een moeder van 2 kleine kinderen (rond de 4 jaar oud) En het gesprek ging heel goed... En in de achtergrond zagen we haar kinderen met elkaar stoeien en de een sloeg de ander in zijn edele delen... En ik en mijn companion schoten keihard in de lach. (geen zorgen, er kwam geen gehuil aan te pas bij de kindjes, dus het was niet zo erg). Mja, ik vond het even nodig om dat te vertellen.
De mevrouw was best geïnteresseerd, maar haar man is streng atheïstisch, ook een mooi geloof... Mja... die spreken we waarschijnlijk dus niet meer.

Goed, vandaag ga ik (hopelijk) een ukelele kopen :D. Maar dat was het voor deze week, deze week hou ik hopelijk mijn dagboek bij zodat ik me dingen beter kan herinneren...OHHH, en speciaal berichtje voor Mark Sengers:
Hardstikke bedankt voor je brief enzo :D Je bent een held :)
Maar je gaf geen terugstuur adres, dus zou je die naar me kunnen mailen? Want ik wil je graag terugschrijven..
Stuur het naar:

jeroen.van.bakel@myldsmail.net

Voor andere mensen die graag brieven enzo willen krijgen van mij, stuur je postgegevens maar naar dat adres :)
En sorry als ik brieven heb gekregen van mensen en ik heb ze niet teruggeschreven, ik heb een heel ongeorganiseerde berg brieven en ik weet niet echt meer wie ik wel en niet heb teruggeschreven, mja.
Tot volgende week!!

Love you, byeeeeeee

Geen opmerkingen:

Een reactie posten