dinsdag 1 oktober 2013

Hallo bloglezeraren,



Deze week was pittig gek... Maar ik heb nu niet veel tijd om te schrijven, dus vandaag is mijn blog niet verschrikkelijk lang.

EHM, Maandag heb ik een ukelele gekocht :D (Zie foto) Issie nie mooi :D 



Mijn flatgenoten zijn alleen niet zo'n fan van mijn ukelele, meh :(... Misschien kan mijn volgende companion het meer waarderen. Maar ik heb een ukelele :D En die dingen zijn geweldig.

Dinsdag OOH... we kwamen een geweldige vent tegen :D Mijn companion sprak iemand aan op straat en complimenteerde hem dat hij een mooi shirt aanhad, want zo doen zendelingen dat. En die vent vroeg toen aan ons of wij in de Heilige Geest geloofden... Beetje vreemd antwoord op een compliment over een shirt, mja... Wij
zeiden dat we daar inderdaad in geloofden en we vroegen wat hij nog meer over ons geloof wist. Hij wist dat we mormonen waren... Hij zei dat hij ons waarschijnlijk meer kon leren dan wij hem... Toen begon hij over ' de gave van tongen' Dat hij die had en begon opeens in een of andere gekke taal tegen ons te praten... Dat was pittig vreemd, mja... Ik dacht dat spelleke kan ik ook spelen, dus ik begon Nederlands tegen hem terug te praten. Dus hij was best verrast... Mja, verder was hij niet erg geïnteresseerd en liep weg... Maar het was wel een hele leuke ervaring.

Goed, woensdag...
Niet zoveel boeiends gedaan. We hadden een district meeting. Maar onze 4-man flat is een district... (Meestal bestaat een district uit meerdere steden en is een district meeting best een groot gebeuren) Maar ja, nu dus niet... we waren met z'n 4'ren... Was wel lache :) Verder nog wat inactieve leden bezocht en we hadden een eetafspraak met een lid. Oh we worden trouwens goed gevoed hier :) Altijd roast dinners... Ik begin ze langzaam te waarderen :).

Donderdag
Dat was een mooie dag... Ik weet niet hoeveel ik al over James heb verteld... Maar het verhaal gaat heel gek worden. James is echt een diamant... Hij is nu echt diehard bezig met het geloof.. Wanneen baas. En hij heeft geen tanden, maar dat is niet belangrijk voor het verhaal.. Goed, zijn moeder (Tracy) Is in de 50 jaar oud... en ze heeft allemaal gezondheidsproblemen enzo... :( Mja... Dit verhaal gaat over het vriendje van James' moeder. Zijn naam is Andy, en hij is 25 jaar oud.... James is 27. Dus............ Mja.. in ieder geval, hij is heel erg geinteresseerd in het evangelie, dus we hebben hem van alles verteld, en nu wil hij gedoopt worden :D. Hij wordt gedoopt op 26 oktober :). Een klein nadeel... Hij woont in Bolton... Niet in Blackpool.. Dus volgens de cijfers telt het niet als mijn dopeling maar als die van de zendelingen in Bolton... Mja, het gaat mij niet om de cijfers, het
gaat om Andy's eeuwig welzijn.

Vrijdag
Exchanges:D...Ik ging op pad met Elder O'Brien.


Hij is echt heel grappig. Ik mag hem. Ik nu nu pas hoe ontzettend verschillend zendelingen te werk gaan, want Elder O'Brien doet het echt heel anders dan Elder Honour. Elder O'brien komt uit Nieuw Zeeland :D Dat is echt awesome... In onze flat zijn nu geen Amerikanen nu trouwens :P Ik kom uit Nederland, Elder Honour komt uit
Engeland, Elder O'Brien komt uit Nieuw Zeeland en Elder Leiva komt uit Chili. Mja... Er is verder niet zoveel boeiends gebeurd op vrijdag...Behalve dan dat ik heel veel taart heb gegeten.

Zaterdag:
Hard gewerkt, weinig resultaat... Meh

Zondag:
KERK... We gaven een les als zendelingen aan alle leden over 'the work of salvation'. Eigenlijk gewoon de leden oppeppen om meer zendingswerk te doen, want dat doen ze niet zo veel... Verder was het vasten, dus tot 7 uur 's avonds niks gegeten... En we moesten heeeeeel ver lopen voor een afspraak. Dus daar kwamen we aan..
helemaal vermoeid en hongerig... FLAKE.. Hij was niet thuis.. meh Mja... we klopten op de 10 deuren naast hem... En uiteindelijk deed er een vrouwke open, en ze zei dat ze een atheist was. Mja.. wij deden toch ons verhaal en vertelden meer enzo. (Dat vrouwke heet Chelsie)... Chelsie heeft echt keiveel vragen over echt vanalles.. en we konden de meeste vragen goed beantwoorden. Uiteindelijk vertelden we over Joseph Smith en over het Boek van Mormon.. En na heel veel moeite drong het tot haar door dat om erachter te komen of God er echt was, moet ze het Boek lezen en aan God vragen of het waar is. (Ze is niet dom ofzo, ze is kei slim maar een beetje koppig... Net als ik :P) Mja.. Ze is nu best geinteresseerd :).
Verder hebben we eindelijk weer contact met Gary & Janet... Janet is een waarzegster.. Dus ja, ze zijn een beetje vreemd... Maar ze zijn echt heel awesome. Dus ja, ze willen weer naar ons luisteren :) moooooooi!

Dat was het voor deze week. 

Doei!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten