woensdag 30 oktober 2013

HOI

Deze week was leuk... Maar ik heb mij planner nu niet bij me... Want ik ben dom. En ik heb ook niet gedagboekt, want ik ben lui. Maar ik had wel een goeie week :) Ik weet alleen niet meer zo bijzonder goed wat er allemaal gebeurd is. Ik weet nog drie belangrijke dingen... Als ik meer dan drie belangrijke dingen vermeld, dan is dat omdat iets me te binnen schiet en die alinea begint dan waarschijnlijk met: 'OH.... en' (Het aantal punten achter de 'OH' kan wellicht variëren). 

Goed, als eerste gingen we langs M. Zij is een oude vrouw (Niet heel oud, maar ook niet jong) uit Zuid-Afrika. Zij is heel aardig. Maar ze is inactief... En ze had een tijdje geleden tegen mij en mijn vorige companion, Elder Honour, gezegd dat we niet meer langs moesten komen. Mja, dit was intussen al een tijdje geleden, en ik en Elder Osborn dachten "waarom niet". Dus ja, wij kloppen op haar deur, en ze is heel vriendelijk tegen ons en dan zegt ze opeens dat ze heeft besloten om weer terug naar de kerk te komen! :D Toen we later een keer terug kwamen legde ze uit dat ze een keer aan het bidden was en om leiding vroeg aan God, want ze had het moeilijk met haar leven... Op het moment dat ze dat vroeg klopten ik en Elder Osborn aan de deur. Wat een wonder! :D Dus afgelopen zondag was ze weer in de kerk :). SUCCES!! 

Goed, we hebben een onderzoekert... Zijn naam is E. Hij is ergens in de 20 jaar oud en hij is heel slim. Echt heeeeel slim. Hij weet een hoop over bijna elk geloof (inclusief ons geloof). En hij wilde graag in het Boek van Mormon lezen. Mja, hij heeft allemaal dingen opgezocht over wat wij geloven en hij heeft een hoop anti-mormoonse sites bekeken. Dus ja, hij stelde wat pittig lastige vragen... Maar ik ben slim, dus ik kon ze redelijk goed beantwoorden :P. Hij is wel oprecht zoekend naar waarheid, maar hij redeneert: als ik niet kan bewijzen dat het onwaar is, moet het de waarheid zijn. Dat is niet echt de manier om erachter te komen, want je vindt altijd wel iets dat niet klopt... En vaak blijkt het later wel te kloppen, maar ontbrak er iets van informatie... Tenminste dat is meestal het geval bij mij, als ik iets ontdek in ons geloof dat niet helemaal logisch klinkt... Meestal na een tijdje snap ik het en dan klopt het allemaal precies. Dus ja, als je wilt bewijzen dat iets niet waar is, is het lastig om te ontdekken of het waar is of niet... Want daar kun je best wel een aantal jaar over doen voordat je alle bewijzen bij elkaar hebt. Ik heb simpelweg gebeden en gevraagd of het waar is, en ik kreeg een antwoord... Zo kwam ik erachter dat het waar is... Daarnaast heb ik vaak de Geest gevoeld en heb ik vele wonderen zien gebeuren. En de reden waarom veel mensen ze niet zien of niet erkennen is omdat ze geen geloof hebben... Tenminste dat is wat er geschreven staat in het Boek van Mormon in Ether 12:6... Waarin ruwweg staat: 'Therefore, dispute not because ye see not, for you will receive no witniss until after the trial of your faith'... Ik heb nu geen Boek van Mormon bij me, dus ik weet niet precies hoe tekst gaat.. MAAR, ik dwaal af.. 
Dus ja, E. stelde allemaal moeilijke vragen en zo, maar het was wel een fijn gesprek... Er heerste geen nare sfeer of zo.. Het was allemaal nog wel heel vriendelijk. Tijdens die les kwam Edward's zus voorbij lopen en ze liep de keuken in... En daar bleef ze een hele tijd, en na een tijdje liep ze terug... Op dat moment dacht ik er niet zo veel over na, maar na de les, toen we naar de bushalte liepen kwam ze voorbij met haar auto en vroeg of we een lift nodig hadden... Dat hadden we niet nodig, want we waren er al bijna, maar goed... dat is niet het punt. Het punt is... Ze zei dat ze een beetje aan het afluisteren was waar we het over hadden, en ze vond het allemaal super interessant. Ze zei dat ze zelf een praktiserend (geen idee hoe je dat spelt) Christen is. Dus ja... zij zal waarschijnlijk lekker meediscussiëren in de volgende les... En zij is waarschijnlijk wat oprechter geïnteresseerd. :D 

Verder klopten we afgelopen.... woensdag of donderdag (mijn geheugen is slecht) op een deur... En een kale met met een volle baard deed de deur open. Wij zeiden hey, how are you doing? En hij liet ons naar binnen. Hij was zelf niet zo bijzonder geïnteresseerd, maar zijn vrouw wel. We hebben een hele tijd met haar zitten kletsen. Haar naam is C., en ze is gefascineerd door geschiedenis. Dusja, het Boek van Mormon sprak haar wel aan :) Ze noemt het 'Part 3'. Het Oude testament is part 1, het nieuwe testament is part 2 en het Boek van Mormon is dan dus part 3... Best een grappige gedachtegang... Ook al is het in werkelijkheid niet zo... Eigenlijk is het oude testament meer deel 1 dan zou het Boek van Mormon deel 2 zijn... tot een bepaald punt waar het jaar 0 begint, of
waar Christus geboren wordt... En dan gaan het Nieuwe testament en het Boek van Mormon tegelijk... Tot weet ik veel jaar 40 of zo en dan gaat het Boek van Mormon door tot het jaar 421... Geen idee waarom ik dit opschrijf... Misschien voor de geïnteresseerde niet-mormoonse bloglezers :P Maar goed... C. ondergaat morgen een nieroperatie... dus we kunnen haar nu 2 weken niet zien :(. Ik weet verder niet zoveel te zeggen over deze week. Het was wel chill.. Geen alinea die met 'OH.... en' (Het aantal punten achter de 'OH' kan wellicht variëren) begint.

Mja, ik ga doei xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten