maandag 7 oktober 2013

Goedendag blogleesmeneren en blogleesmenererinnen,

Deze week is er niet zo bijzonder veel gebeurd, MAAR in een zendelingenweek gebeurt er nooit niks... DUS ik heb altijd wel wat te vertellen :D

Laat ik eerst is beginnen met een lekker ranzig verhaal. Elder O'Brien liet op een dag een gewicht op zijn rechter grote teen vallen, en dat deed pijn. Zijn teennagel werd blauw en ging opzwellen en hij moest naar de dokter.
Blijkbaar is onder de nagel iets gaan ontsteken. Een paar dagen geleden zat hij aan zijn teennagel te friemelen en droop er bloed onder uit... AAAHH ranzig xD Mja, toen was zijn nagel niet meer blauw, maar werd hij wat wit..
Een paar dagen later kwam de nagel los.. En nu heeft onze geliefde Elder O'Brien geen rechter teennagel meer.
Dat ziet er echt heel ranzig uit. Ik heb geen foto's genomen, sorry :P Ik denk trouwens dat de meeste mensen daar wel blij mee zijn.

Goed, sorry daarvoor...
Deze week hebben we een nieuwe man gevonden om te onderwijzeneren. Zijn naam is Samuel. Hij is een Born again Christian uit Nigeria. Hij woont pas een maand in Engeland. Hij is heel open en hij wil graag leren over het Boek van Mormon. Yeey :) Dus ja, we hebben hem over de herstelling verteld... Joseph Smith enzo.. En de les ging heel goed :)

Goed, Volgens mij had ik vorige week al over Chelsie verteld... Maar ik had niet alle details verteld. Nja... Er is een regel voor zendelingen dat we niet naar binnen mogen met z'n tweeën bij een vrouw als er geen 'chaperone' bij is. Er moeten altijd minstens drie mensen van hetzelfde geslacht aanwezig zijn. Mja... Wij spraken met Chelsie aan de deur... En we voelden de Heilige Geest heel sterk aandringen dat we naar binnen moesten... Want als je een huis binnen bent, is het veel makkelijker om een les te geven dan aan de deur. Dusja, we gingen naar binnen... Ze zei dat we 5 minuten hadden om dingen uit te leggen... Uiteindelijk waren we daar anderhalf uur :P... Mja, als we niet naar binnen waren gegaan weet ik zeker dat ze het Boek van Mormon niet had aangenomen en zou ze geen nieuwe onderzoeker geworden zijn... Mja, de zendingspresident zei dat dit geen probleem was. Dus ik zit niet in de problemen omdat ik me niet volledig aan de regels gehouden heb... Op dat moment was de Geest belangrijker dan de regel.

Mja... deze week spraken we haar weer... Ze heeft 8 bladzijdes gelezen en ze heeft notities bijgehouden! Dat heb ik nog nooit bij een onderzoeker gezien... :D Mja, heel goed dus... de les ging hoofdzakelijk over roken en drinken en seks voor het huwelijk enzo... Ik vraag me af hoe ze al onze regels weet zonder dat wij ze ooit hebben verteld. Maar goed... Deze keer hielden we ons wel aan de regels :P De eerste keer was een eenmalige
uitzondering.

Verder niet zoveel boeiends gebeurd... behalve General Conference :D  YES... 7 uur lang luisteren naar gepraat van oude mannen! Haha, eigenlijk luisterde ik met alle plezier naar die oude mannen... Want het zijn niet zomaar oude mannen, het zijn apostels geroepen door God... En dat hoor je duidelijk als je naar ze luistert. Mijn
favoriete sprekers waren: Elder Holland, Elder Bednar, Elder Uchtdorf en Elder Edward Dube.
Edward Dube is een Afrikaan... En ik hou zo ontzettend veel van dat accent xD Was echt mooi.

Goed... ik ga er maar weer eens vandoor... Ik hou van jullie allemaal, trouwe bloglezers :D
HOUDOE

Geen opmerkingen:

Een reactie posten