vrijdag 18 oktober 2013




Hallo BLOG

Het was een interessante anderhalve week deze afgelopen anderhalve week. Er is veel gebeurd, en jullie weten hoe ik ben met dagboek bijhouden :/ MAAR, de eerste paar dagen heb ik wel wat opgeschreven :) Dus dat is mooi.

Dinsdag.
Wat een dag, ik ben kapot. Mja, dat is ook goed om mee te maken. 'S ochtends gingen we basketbal spelen, maar ik had geen schoenen, want die had ik laten liggen bij een onderzoeker. Dus daar kwamen we dan... Half zeven 's ochtends, het was donker, overal plassen, en ik had veel te grote schoenen van mijn companion aan. Mja, het was wel lachen :) Goed, we liepen terug naar de flat, goei op tijd, want we moesten aanwezig zijn bij een vroege zone-meeting in Preston. Dus daar kwamen we dan bij de flat... Sleutel vergeten, lag nog op het basketbalveld... meeeeeeeehhh, Dus dat werd haasten voor de zone-meeting. We waren gelukkig nog wel op tijd :)
Zone-meeting was wel chill, het is altijd fijn om met andere zendelingen te praten. Goed, na zone-meeting terug naar Blackpool... We gingen naar een gebied dat heet: Grange Park. Daar deden we zo'n 2,5 uur finding, want 2 afspraken daar gingen niet door. (Finding is random mensen aanspreken en proberen onderzoekers te vinden). Mja, dat 2,5 uur doen is echt behoorlijk lang :|. We hadden 1 afspraak gemaakt daar met een man genaamd P. Die avond hadden we een afspraak met een stel, G en J. Dat was pittig vermoeiend. Het zijn hele aardige mensen en ik hou van ze... Maar ze zijn een beetje vreemd. Zij is een spiritualiste, en hij is een ex-satanist, maar hij is ontzettend veranderd. Hij wil graag gedoopt worden, hij weet dat de kerk waar is. Maar zij snapt het nog niet zo goed. We leggen alles heel duidelijk uit en zo, maar ze begrijpt het niet...  Dat is pittig vervelend.. Maar gelukkig ben ik een geduldig persoon, dus ik bleef lief en aardig.

Goed, Woensdag was mooie ding

Deze dag was nog vermoeiender dan dinsdag...'S ochtends gingen we naar C. met M.... Hij is een jong volwassene uit de wijk. Dus wij zo'n 20 minuten naar haar huis lopen..., is ze niet thuis 0.o.... FLAKE! :( meh.. We belden haar op en ze was inderdaad ergens anders... Mja, we konden die dag nog wel langs komen om half 5.. Mja, is M. voor niks meegekomen. Toen gingen we naar S.... Er was hele sterke wind, dus dat was een beetje lastig lesgeven bij het strand... Uiteindelijk deden we de les bij een tramhalte... Dat was pittig vreemd. Mja, les ging niet geweldig...Hij begon een beetje te biblebashen.. Dat was niet zo chill... Mja, hij houdt nog steeds van ons, en hopelijk gaat de volgende les beter. Goed.. Dus we gingen naar C, en dat was me toch een goeie les. We hadden het over gebed, want ze heeft een beetje problemen met bidden. Ze zei dat haar gebeden maar niet beantwoord werden. Maar toen we het openingsgebed zeiden veranderde er iets. We vroegen hoe ze zich voelde na het gebed... En ze zei dat ze zich kalm voelde en warm van binnen. Toen werd ze emotioneel en ze had geen idee waarom. Ze vertelde over hoe perfect onze timing was, wanneer we op haar deur klopte. Als we een week later of eerder aankwamen was ze waarschijnlijk niet geïnteresseerd geweest, zei ze. Ze voelde de Geest op dat moment heel sterk, en wij voelden het ook. Het was een heel mooi moment. We onderwezen haar over het Plan van zaligheid.. Over waar we vandaan komen, waarom we op aarde zijn, en wat er na dit leven gebeurt. Die les ging heel vloeiend. Dus ja dat was mooi :)

Die avond bezochten we een inactieve mevrouw en haar man... Dat ging redelijk goed.. maar ze zijn vrij 'uncommitted' dus ze kwamen niet naar de kerk. meh

Na die afspraak zouden we met de bus terug naar de flat gaan, maar mijn companion voelde zich geïnspireerd om op een bepaalde deur te kloppen. Dus dat deden we dan maar. Een man met een mooie baard deed de deur open. Zijn naam is S. Hij zei dat hij niet in God gelooft en dat we onze tijd aan hem verspilde... Maar we bleven praten en hij vertelde over zijn zwaardverzameling. Hij heeft echt een hele mooie zwaardverzameling :O.
Mja, hij vertelde ons ook dat hij een heel grote interesse heeft voor oude geschiedenis... Dus toen begonnen we over het Boek van Mormon, want dat gaat over een volk dat in Amerika woonde van 600 voor Christus tot 400 na. Hij vond dat kei interessant en wilde het heel graag lezen :). Zijn vrouw is trouwens Christelijk en S. en zijn vrouw (H.) Hebben al zo'n 30 jaar discussies over God en of hij echt bestaat of niet.

Dus dat was een mooie dag :) Verder is er niet zoveel boeiends gebeurd die week... dus ik sla ff een aantal dagen over...

Gisteren Transfers!!! Ik heb een nieuwe companion :D Zijn naam is Elder Osborn en hij is kleiner dan ik! (2 cm of zo) Eindelijk sta ik niet meer naast zo'n lange reus :D. Hij is al zo'n 15 maanden op zending, dus ik voel me nog steeds best wel een groentje naast hem. Elder Osborn verzamelde geweren voor zijn zending. Hij komt trouwens uit Provo, Utah. Onze eerste avond samen ging al heel goed. We gingen langs P, de man over wie ik eerder vertelde. Blijkbaar zat hij al een tijdje te wachten om in contact met ons te komen. Hij is heel geïnteresseerd en zoekt naar richting in zijn leven, en hij denkt dat hij dat bij ons kan vinden. Nou dat klopt, dat kan hij inderdaad :)
Dusja, les ging heel goed :) P. is wel een beetje zielig, want hij heeft een of andere ziekte in zijn benen waardoor hij moeite heeft met lopen :(  Maar hij is heel chill :) We hebben hem een boek van Mormon gegeven en hij wil er heel graag in lezen.

Goed, en vandaag ga ik is ff flink wat goei voer kopen, want al ons voer in de flat is op :| IK HEB HONGER Dus ik ga, houdoe :)
Volgende Blog komt trouwens gewoon weer op maandag
xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten