maandag 21 oktober 2013

HAAI blogpersonen en zo

Deze week wordt mijn blog niet zo opmerkelijk lang, want mijn vorige blog is van afgelopen donderdag.

De nieuwe transfer is nu dus van start gegaan met mijn nieuwe companion, Elder Osborn.
Hij is gelukkig net zo klein als ik... Want met elder Honour zag dat er echt niet uit dat lengteverschil.
Maar goed... Ik moet hem nu rondleiden in Blackpool, want hij is hier nog nooit geweest en kent de buurt niet. Hij kent ook alle mensen met wie we werken niet, dus het is nu in het begin aan mij om alle afspraken te maken en alles te plannen. Ik ben nog steeds een vrij onervaren zendeling, dus dat was een beetje lastig in het begin... Maar deze komende week is vrij goed volgepland, dus dat is mooi :)

Goed ik zal eens wat dieper ingaan op hoe zendingswerk werkt zodat ik het plan van mij en Elder Osborn een beetje kan uitleggen. Wat wij vooral gaan doen is de leden van de wijk een stuk meer betrokken laten zijn met zendingswerk... En dat kunnen we doen door de bisschop heel sterk te motiveren en door leden van de wijk mee te nemen naar afspraken met onderzoekers. De manier hoe we de bisschop gemotiveerd krijgen is vooral door specifieke taken van hem te vragen, dingen die hij wil dat we doen. Dingen zoals minder actieve leden bezoeken... AUF's bezoeken (AUF staat voor Area Unknown File, het is een lijst met mensen die inactief lid zijn van de kerk maar waarvan we de gegevens zijn kwijtgeraakt in het papierwerk. Als we die informatie terugvinden komen die mensen op een UAF list)  We gaan constant aan de bisschop vertellen hoe goed dingen gaan en hoe goed zijn plannen werken. En zo wordt hij enthousiast en motiveert hij de rest van de wijk om meer zendingswerk te doen. Het ligt nog iets ingewikkelder dan dit, maar dit is ongeveer hoe het werkt.

Goed, sorry dat ik jullie daarmee verveelde :P De afgelopen paar dagen moet ik eerlijk toegeven dat ik en Elder Osborn een moeilijke start hadden. Niet in het met elkaar omgaan, maar met zendingswerk. We hadden een paar dagen waar er niet zoveel gebeurde, en dat is mijn schuld... Want ik had het slecht uitgepland. Maar goed... Dingen gaan goed nu :) Het beste wat er is gebeurd is dat we een inactief lid bezochten (M). En ze is altijd heel aardig tegen ons. En ze zei dat ze terug wilde komen naar de kerk :D. Want een anderhalve maand of zo geleden werd ze inactief en dat vind ik heel jammer... Vooral omdat ze maar 6 maanden geleden of zo gedoopt is.

Goed, ik kan me voorstellen dat veel mensen niet weten wie de onderzoekers nu zijn... Dus ik geef effe een klein overzicht:
C. - Zij is degene bij wie we het huis binnengingen en ze huilde na een gebed omdat ze de Geest voelde.
S. - Born-again Christian uit Nigeria.
M. - Gekke kerel, vriendje van de moeder van J. (J. zou gedoopt worden, maar hij dropte ons) M. heeft een hoop gekke dingen gezien.
P. - Ex-marinier met een botziekte in zijn benen.
S. & H. - Pagan + Christelijke vrouw. Hele intelligentie mensen (S. in het bijzonder) Uitzonderlijk interessant persoon (Op een goede manier) Met een mooie volle baard. (Niet belachelijk lang)
E. R. - Iemand die via mormon.org een Boek van Mormon had besteld. Hij heeft ontzettend veel vragen over geloof, dat wordt interessant.

Er waren er veel meer, maar we zijn vaak gedropt... En er zijn nog een aantal mensen die 'Potentiele onderzoekers zijn' die waarschijnlijk zeer binnenkort als onderzoekers geclassificeerd kunnen worden. Dan zijn er ook nog een aantal minder actieve leden die we wel eens bezoeken, en vaak zijn we ook bij leden thuis...

Maar goed, volgende week zal ik meer vertellen over de doldwaze avonturen van Elder van Bakel en Elder Osborn. Maar voor nu is het welletjes
doei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten