woensdag 6 november 2013

HOUDOE, ik bedoel hoi.

Het is weer bloggeneer tijd.
Deze week is er heel veel gebeurd.
Behalve maandag, er gebeurde niet zoveel op maandag...
Maar Dinsdag!!! Nou... Eigenlijk ook niet zoveel, bijna elke afspraak ging niet door... meh
MAAR WOENSDAG!!!! YEEY... daar is eigenlijk wel best veel gebeurd. We zagen Edward en Martha en Paul... nee niet Paul... en Mevrouw Koeienbrand (dat is echt haar naam, het is Sister Cowburn).
En dat was het, dat is eigenlijk niet zo bijzonder veel.
Maar goed... Donderdag.... GRAP, ik vertel wel meer over woensdag :P
Edward stelt altijd moeilijke vragen. Hij weet heel veel over geloven en zo, en hij zoekt anti-mormoonse stuff op... Mja, hij is echt heel grappig :) Ik mag hem heel graag. Martha is een hele lieve oude dame. Ze was een inactief lid, maar nu komt ze weer terug. Ze werd inactief door anti-mormoonse stuff, maar nu is alles weer helemaal goed :) We zouden Paul zien, maar we waren een half uur te laat... En niemand was thuis toen we klopten.
We onderwijzen nu trouwens 2 mannen die Paul heten. Eentje heeft een ziekte in zijn benen, en die andere is een beetje...
Maar ik noem ze wel Paul1 en Paul2 (Ik weet hun achternamen niet). Paul2 is dus degene die we zouden zien, maar we waren laat en niemand deed de deur open... Dat gebeurt wel vaker als je iemand tegenkomt en je spreekt af hem een andere keer terug te zien, bijna altijd eigenlijk. Dus ja, ik was het alweer vergeten een paar dagen later. MAAR, een paar dagen later stond hij langs de weg, want zijn auto verloor een band. Ik herkende hem eigenlijk niet eens, maar hij sprak ons aan en hij zei dat we hadden afgesproken elkaar afgelopen woensdag te zien. Toen herkende ik hem wel, maar mijn companion nog steeds niet, pas toen ik zijn naam zei herkende hij hem. Maar goed, hoe groot is die kans...? Dat zijn band losschiet op een weg waar ik en mijn companion net op dat moment langs liepen. Want ik weet uit ervaring dat je mensen met een rijbewijs en een auto bijna nooit toevallig tegenkomt op straat. En hij stond maar zo'n 10 minuten op de stoep. Maar goed... we hebben een nieuwe afspraak met hem gemaakt.

Donderdag is er niet veel gebeurd... Ik had een interview met de zendingspresident (iedereen had dat, ik heb niks verkeerd gedaan :P) En we hadden een zone-training. En het was HALLOWEEN, en dat betekent voor zendelingen: Blijf in de flat! :| Jaaa, blijkbaar doen mensen op Halloween gekke dingen met zendelingen, en is het dus niet gepast voor ons om rond te lopen dan... Mja,chille, heb ik lekker een vrije avond, want dat heb je niet vaak als zendeling. Morgen heb ik dat trouwens ook... want het is Guy Fawkes night, en dan gaan mensen allemaal dingen opblazen en vuurwerk afsteken. Mja, kan ik lekker briefjes schrijven naar al mijn vriendjes :).

Vrijdag was hele mooie ding. (expres grammaticaal incorrect). In het begin van de dag leek het erop dat er niet zoveel zou gaan gebeuren die dag, maar we hebben wat wonderen gezien die dag :). Op straat kwamen we een man genaamd Phillip tegen, en hij was heel geïnteresseerd in wat we te zeggen hadden... Dat is in Blackpool al een wonder op zich. We hadden een afspraak gemaakt om hem diezelfde avond te zien. Een paar minuten nadat we met Phillip spraken kwamen we een vrouw tegen. Haar naam is Angela, en zij is een hele trieste mevrouw. Ze heeft allemaal zware dingen meegemaakt in haar leven... Een hoop dingen vrij recentelijk. En ze zit het allemaal niet meer zo zitten (Ik zal niet te diep op details ingaan met wat ze allemaal heeft meegemaakt, nou okee dan... Ze liet een ijsje vallen en toen moest ze huilen... GRAP) Maar goed, we konden geen vaste afspraak met haar maken, maar we hebben haar laten glimlachen terwijl ze heel triest was. We hebben haar heel erg opgevrolijkt en haar een optimistische kijk op het leven gegeven. We spraken zelfs een gebed uit met haar op straat, en ze werd er emotioneel van. Dat was een heel mooi moment :). We gaven haar een Boek van Mormon en ons nummer, want ze gaat naar Schotland voor twee weken. En hopelijk belt ze ons als ze terugkomt, ze had het beloofd.

We gaven ook een les aan een inactieve mevrouw en haar dochters. Dat was interessant...
In dat huis broeden ze katten en honden. Dus het ruikt daar naar honden en katten. En die beesten maken ontzettend veel herrie, dus het is moeilijk om daar les te geven. Vooral ook als de inactieve mevrouw de hele tijd het onderwerp verandert. Haar dochters zijn wat meer geïnteresseerd :).

Goed die avond zagen we dus Phillip, en dat ging heel goed :) We gaven hem gewoon de eerste les over de Herstelling en Joseph Smith en het Boek van Mormon. Maar terwijl we die les gaven was zijn TV aan, het geluid was gelukkig uit. Maar Phillip had het niet door, maar er was een of ander medisch programma op TV... En we zagen allemaal geslachtsdelen en naakte oude mensen en zo, en dat was niet zo chill... Na een tijdje had Phillip het door en zette hij het af. Verder een hele goeie les :)

Zaterdag zagen we Edward weer. We gaven hem les met een lid uit de wijk. En dat lid weet heeeeeeeel veel over het Evangelie, en andere dingen... Hij is echt verrekes slim. Dus hij leidde de hele discussie, en Edward stelde een stuk minder moeilijke vragen dan normaal :P. Dat was echt heel mooi. Het was trouwens allemaal heel vriendelijk, het was geen vurig debat of zo, het was heel vredig.

En Zondag... Ik moet eerst iets vertellen over Chelsie... Zij was onze meest solid onderzoekert. Zij is echt heel awesome. Maar we hadden al iets van 2 weken geen contact meer met haar. Want er was een afspraak die niet door ging (ze deed niet open) En daarna hebben we haar heel vaak geprobeerd te bellen en sms'en enzo... maar geen antwoord. We gingen ook een paar keer langs haar huis (wat heel veel moeite is, want ze woont pittig ver weg, en de bus stopt niet bepaald dichtbij haar huis) En ze deed nooit open... Maar gisteren voelde ik dat we echt nog een keer moesten proberen (want we hadden inmiddels al een beetje de moed met haar opgegeven). Dus we klopten op haar deur en ze deed open! :D Yeey, eindelijk weer contact. Jammergenoeg gaat ze nu weg voor een week, maar we hebben een afspraak voor volgende week donderdag. It's something...

Dat brengt ons naar Maandag.. En dat is vandaag :) Vandaag boodschappen gedaan en blog schrijven.
Dat was het weer voor deze week...
Ik hoop dat er nog mensen zijn die dit lezen :) Anders zou dit vrij nutteloos zijn :|
Maar goed...

Houdoe xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten