dinsdag 12 november 2013

Hoi

Deze week is er niet zo belachelijk veel bijzonders gebeurd... Maar ik zal het is dag voor dag gaan bekijken.

Maandag:
P-DAY! :D Ik had blog geschreven. Maar goed... Ik had een afspraak met een onderzoekerd; Philip. Maar hij had afgezegd, meh. Nieuwe afspraak gemaakt voor woensdag, dus geen probleem.
We kregen voer in S. Bawdons huis. Ik mag haar :). Ze is een oudere vrouw. Ik weet niet of ik dit verhaal al een keer over haar verteld heb, maar ik vertel het graag :)
Op een dag was ze heel erg ziek. Zo erg dat ze naar het ziekenhuis moest. In het ziekenhuis ging haar hart steeds langzamer kloppen totdat het uiteindelijk stilstond. Dokters konden niks doen, ze probeerden alles, maar niks werkte. Ondertussen was haar hart al 24 minuten lang gestopt met kloppen. Ze was dus gewoon dood. Haar schoonzoon was daar aanwezig. En hij is echt een held. Hij zei: In de naam van Jezus Christus, en met het gezag van het Melchizedeks Priesterschap beveel ik je hart om te kloppen... En dat gebeurde. 
Jammergenoeg was ik er zelf niet bij om het zelf mee te maken. Dit gebeurde zo'n 4-5 jaar geleden. Maar het is een beroemd verhaal binnen de Blackpool wijk. Mja, goed verhaal.
Ik had dus een eetafspraak met die mevrouw, was heel gezellig :) Goei voer. Die avond zagen we Martha. Zij is een hele lieve oma. Ze was inactief, maar nu komt ze weer naar de kerk :). Ik geloof dat ik dat verhaal al verteld heb. Haar kleindochter had een tekening voor mij gemaakt. Dat is echt superlief :D. Volgende week laat ik er wel een foto van zien.

Dinsdag:
Zone-meeting in Preston en het was Guy Fawkes night. In zone-meeting hadden we een goeie zendelingen training gekregen, ging over onderzoekers naar de kerk brengen en over Area book goed bijhouden... Geen zin om uit te leggen wat een Area book is xD Doe ik volgende week wel (waarschijnlijk niet). Haha
We deden als activiteit een heel leuk spelletje. Het heet psychiater. Je hebt 1 Psychiater (in ons geval 2, want je doet alles als een companionship, maar het kan ook met 1). En de rest van alle spelers hebben een probleem. Ze hebben allemaal hetzelfde probleem, want dat hebben ze afgesproken terwijl de psychiater(s) op de gang waren. Dus de psychiaters stellen vragen, en op die manier moeten ze erachter zien te komen wat het probleem is. Echt heel leuk spelletje. De problemen kunnen dingen zijn als: Je antwoord alsof je de de persoon bent die links van je zit. Of je krabt je neus als je antwoord, of al je antwoorden zijn een leugen. Of je antwoord moet beginnen met de letter O. Zulk soort dingen. Dat was lachen.
Toen moesten we terug naar de flat, want het was Guy Fawkes night. Zoek het op op Google voor meer informatie... Wat ik erover kan vertellen is dat mensen allemaal vuurwerk afsteken. En omdat zendelingen in het verleden beschoten zijn met vuurwerk, moeten alle zendelingen nu in de flat blijven op Guy Fawkes night. Maar ik vond het wel chill... Heb ik een avondje vrij. Ik heb de hele avond lekker brieven kunnen schrijven.

Woensdag:
Ehm... We hadden veel afspraken. Heeeeel veel. Niet zo bijzonder veel eigenlijk, maar toch een goei aantal. Maar ze gingen allemaal niet door... Behalve 1. Zoals je in maandag hebt gelezen, hadden we ook een afspraak met Philip, maar hij had weer afgezegd, en dat hebben we verplaatst naar vijdag.
Woensdag zagen we Barry! :D Barry is echt een held. :) Hij is een lid, en hij gaf ons voer. Hij is ergens in de 70 jaar oud. Maar hij is echt heel grappig :)

Donderdag:
We zagen Edward. Ik weet niet hoeveel ik over hem verteld heb, want mijn geheugen is als een goudvis. Maar hij is een bijbelgeleerde van ergens begin 20 jaar oud. Hij probeerde gelovige mensen altijd te overtuigen dat dingen niet waar waren door middel van de evolutietheorie, maar hij kwam erachter dat het met de bijbel veel beter werkte, omdat veel gelovige mensen hun bijbel niet zo goed kennen. Dat is wat hij ons vertelde. Maar hij is ondertussen in de bijbel gaan geloven. Goed... Maar deze donderdag ging hij helemaal los. Hij vertelde elk probleem dat hij had met ons geloof en het boek van Mormon en alles. Nog steeds allemaal op een hele vriendelijke manier. Ik wil niet dat mensen denken dat het een uiterst vurig debat of iets was, of dat het een potje biblebashing was, want dat was niet het geval. Maar goed, dat duurde uiteindelijk zolang dat onze eetafspraak voor die avond niet door kon gaan... Ik heb goed sorry gezegd tegen die mensen met wie we die eetafspraak hadden die zondag. Maar ik ben blij dat ik weet welke problemen onze Ed heeft, want daar kunnen we iets mee. Ook al zijn het vrij diepgaande onderwerpen in ons geloof, ik hou daarvan :) Hij wil nog steeds met ons afspreken en het Boek van Mormon uitlezen, dus dat is helemaal mooi :).

Die avond zagen we Martha weer. Omdat haar kleindochter de vorige keer zo aardig was om een tekening voor mij te maken, had ik er ook maar een voor haar gemaakt, daar was ze heel blij mee :)

Vrijdag:
We kregen eindelijk Philip te zien. :D We onderwezen hem over het plan van zaligheid.Maar hij dropte ons.... 
Verder nog wel een hele aardige man... Hij wil geen vaste religie hebben, en wij respecteren zijn keuze. We hebben een vriendelijke indruk achtergelaten, dus misschien is hij in de toekomst meer open voor andere zendelingen.

EHM... We zagen Bill... Nu Bill was een onderzoeker van mij en Elder Honour en ik had hem al meer dan een maand niet gezien of iets van hem gehoord. Ik dacht eerlijk gezegd dat hij dood was. MAAR, we klopten op zijn deur en hij was er weer. Hij vertelde ons dat hij een hartaanval gehad heeft! Dus daarom konden we hem niet bereiken... Dus ja, dat vind ik een vrij geldige reden... Hij zei dat hij naar de kerk zou komen deze zondag :Hij kwam niet... meh

Zaterdag:
We hebben een nieuwe onderzoeker :D We kwamen hem tegen op straat. Toen we hem aanspraken dacht hij dat wij politie waren om een of andere reden. Haha. We spraken over het Boek van Mormon en hij zei dat hij niet zo gelovig was, maar hij vond het wel interessant. Dus we hadden een afspraak met hem gemaakt. We kwamen naar zijn huis en onderwezen over het Boek van Mormon en allemaal persoonlijke vragen die hij had. We moesten alles vrij langzaam aan doen, want hij is 81 jaar oud... Handig detail om te weten :P

Die dag zou Andy gedoopt worden. Dus we waren onderweg naar het treinstation en toen kreeg ik een telefoontje dat de doop niet doorging! :O NEEEEEEEEEEEEEEE meh Dat was vrij vervelend.
Ik en Elder Honour onderwezen hem, maar hij woonde ergens anders...Maar hij was vaak in Blackpool. Dus we moesten samenwerken met de zendelingen in zijn woonplaats. Hij zou gedoopt worden, maar hij had zich bedacht...

Zondag:
Ehm... kerk... ik gaf een toespraak en speelde piano, kreeg veel complimenten :)
Ik moet gaan, tijd is om.
DOEI

Geen opmerkingen:

Een reactie posten