maandag 18 november 2013

HALLOOOOOou

Deze week is er eerlijk gezegd niet zo veel bijzonders gebeurd. En dat is jammer. Maar ook mooi, want dan kan ik bepaalde dingen meer in detail vertellen. Maar volgens mij doe ik dat elke week sowieso al en worden mijn blogberichten belachelijk lang.

Goed, ik ga het niet dag voor dag doen, want dat kan ik me echt allemaal niet herinneren. Wat ik me kan herinneren is dat heel veel afspraken niet doorgingen. En dat is niet zo chill. Maar het weer hier is wel chill, en daarmee bedoel ik koud. (Slechte woordgrap, zo slecht dat ik me er voor schaam....) Maar ik draag lekker een trainingsbroek onder mijn nette broek, dus zo koud heb ik het niet :).

Wat voor avonturen heb ik deze week allemaal beleefd? NOUUU...eens zien.. We hadden exchanges, ofwel... Je hebt een andere companion voor een dag. En dat was wel leuk. Want ik ging op pad met Elder O'Brien... En hij is grappig :)

We onderwezen een van zijn onderzoekers, en dat ging heel goed. Hij is echt heel geïnteresseerd en hij neemt alles wat we vertellen goed in hem op. Wanneen held :). Dat was een hele goede les.

We kregen voer van Martha :) Dat was ook heel gezellig. (Martha is de mevrouw die wegging van de kerk, maar weer terugkwam omdat ze awesome is). Dat was tijdens mijn exchange met Elder Leiva trouwens.

Vrijdag hielden we een haardvuuravond. Voor mensen die geen lid zijn. Dat is eigenlijk gewoon een... eeehhmm Hoe leg ik dit uit :P Een samenkomst van mensen en dan zijn er 1 of meerdere sprekers. En het onderwerp staat open voor discussie. Het ging over het 4e artikel des geloofs, ofwel over de 5 basis principes van het Evangelie
(Geloof, Bekering, Doop, Gave van de Heilige Geest, Volhouden tot het Einde) Dat...
Bij elk onderwerp hadden we een activiteit in een andere kamer. Was echt heel leuk gedaan... Al zeg ik het zelf :P. Ik had het over bekering, en hoofdzakelijk over het proces dat daarbij komt kijken. En ik vergeleek het met het bakken van een cake. Als je het goed doet, en alle stappen goed volgt en heb je een heerlijke cake. Maar als je dingen niet goed doet is de cake niet zo lekker. Om dit principe te illustreren had ik 2 cakes gebakken; een lekkere en een belachelijk zoute cake. Maar mensen wisten dit van te voren niet. Dus toen ik ze cake gaf waren ze vrij verrast, en ik lachte me kapot. xD

Mja, mooie verhalen allemaal. Maar het meest interessante was dit weekend. We hadden ringconferentie. En dus een gigantische opkomst van mensen. Ik kwam daar een bekende tegen... Elder Boom!! :D Dus ik had weer lekker effe Nederlands kunnen praten :) Hij was daar om de nieuwe ringpresident voor te stellen. Mooie ding.
Tijdens te vergadering riep hij mij naar voren om mijn getuigenis te geven... O jee... Maar dat was een mooie ervaring. :)

Zondagavond hadden we een les met ene Deborah. En zij is awesome :) Ze is een alleenstaande moeder van een kind van 8 of 9 ofzo (ik weet niet precies hoe oud). Deborah werd zo'n 6 jaar geleden al onderwezen door zendelingen, en ze hielpen haar door een moeilijke tijd heen. Ze had het hele Boek van Mormon uitgelezen!
Maar ze herinnert zich er niet zo veel van... Dus nu gaat ze het opnieuw lezen. :) De les ging heel goed, ook al dwaalden we vrij vaak van het onderwerp af :P.

We hebben best veel onderzoekers, maar alle afpraken moeten telkens ver weg gezet worden, en ik ben ongeduldig xD Maar goed... Ik heb wel weer genoeg geblogd, ik doe 'em d'r uit.
HOUDOE
xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten