woensdag 22 januari 2014

Hallo, Dit is mijn blog.

Deze week is er van alles gebeurd, maar niet bijzonder veel interessants...
Want ik woon in Birkenhead, en daar gebeurt nooit wat :D

Maar goed, Maandagavond hadden we voer bij Samantha en Andy en Fox. We aten homemade pizza, zoals altijd :P En daarna onderwezen we heel kort het Plan van Zaligheid. Dat ging heel goed.

Dinsdag hadden we een eetafspraak met Sister Rebo. Zij is een hele aardige mevrouw en ze houdt van praten... over van alles. Maar zij heeft een vleugel in haar huis! Dat is awesome :D Dus daar heb ik een beetje op gespeeld :) Ik krijg niet vaak de kans om op een vleugel te spelen.
Na sister Rebo gingen we langs bij een Afrikaanse familie, bestaande uit een vader, moeder en 2 dochters (allebij rond mijn leeftijd)
De vader is inactief, maar de rest komt wel naar de kerk.Het was best gek, want mijn companion is zwart... Dus ik was daar de enige bleekscheet.Die vader is echt heel grappig, maar hij praat niet graag over het evangelie.
Ze voerden ons pizza, heel onverwachts terwijl we net een eetafpraak hadden gehad... Dus dat was ff flink proppen. En dat is niet goed voor de lijn...
Oh over de lijn gesproken, ik heb een wonderbaarlijke ontdekking gedaan, en ik voel me heel dom dat ik dit niet eerder ontdekt had :P
Dus, ik was me allemaal zorgen aan het maken over mijn gewicht, want ik wil niet dik worden op zending... Want dan is het een beetje moeilijk om te freerunnen enzo... Toen ik mezelf woog, woog ik bijna tachtig kilo terwijl ik rond de 70 woog toen ik vertrok op zending... Maar nu heeft Jeroentje het oentje een beetje beter opgelet en zag ik dat de weegschaal standaard op 5 kilo staat in plaats van op nul... Dus ik ben helemaal niet zo zwaar als dat ik dacht. Fwew! Dus ik ben blij :)

Wat nog meer... Ehm we hadden woensdag een eetafspraak met Dale. Hij is echt heel grappig. We aten trouwens pizza.... 3 dagen op rij pizza gegeten :P

Donderdag hadden we coördination meeting. Was ook heel gezellig, want we krijgen daar altijd voer. Die familie is heel cool. Ze hebben twee dochters; Sasha en Ella. Zij zijn zo'n 3 of 4 jaar oud. Zij zijn echt heel grappig. Sasha vertelt echt de meest random dingen. Zij geeft een hele toespraak aan ons terwijl ze op een stoel staat en vertelt dat zij de kapitein is en dat wij haar piraten zijn. En over een diamant die wij moeten vinden en zo. Ella zegt niet zo veel, maar ze is wel wat dominant. Ze achtervolgt Sasha altijd en geeft haar een goeie tackle. En Sahsa staat dat gewoon weer vrolijk op en gaat verder met haar speech. Echt heel grappig.

Vrijdag aten we shoarma :D Dat is mijn lievelingsvoer. Ze verkopen het niet in Engeland, maar mijn lieve moeder heeft me shoarmakruiden opgestuurd :) Die avond hadden we een eetafspraak met de Ferrals. Dat was heel gezellig. Hun kleindochter woont daar ook. Zij werkt met kinderen met 'special needs'. Dus daar had ze allemaal coole verhalen over. Ik kon daar best over meepraten omdat ik een broertje met down heb. Het klont echt als leuk werk... Ik ga dat misschien als bijbaantje nemen als ik terug ben... Wie weet. :)

Zaterdag was ook een interessante dag... We hadden een eetafspraak met Br. Bibby. We wisten niet precies hoe laat de afspraak was en hij had geen telefoon... Dus we kwamen langs rond kwart voor 2 om hem te vragen wanneer de eetafspraak nou precies was... Hij zei: 1 uur.... Dus dat was een beetje onverwachts... Hij had het eten en alles al gemaakt dus kwamen we maar binnen... Was verder wel gezellig.
Toe de hele dag finding gedaan... weinig succes...
We kwamen wel een Bulgaarse man tegen. Hij sprak ons aan in plaats van wij hem. Hij was zo'n 20 jaar oud, denk ik en hij sprak vrij gebrekkig Engels. Hij was blijkbaar een inactief lid, dus we besloten een afspraak met hem te maken wanneer we hem konden bezoeken...  we zien hem morgen... Nou ja, Elder Norman ziet hem morgen, want morgen hebben we een exchange en ga ik naar Ellesmere Port voor een dagje. Dat wordt erg interessant, want Ellesmere poort is een beetje 'dodgy'. Maar... ik had het over die Bulgaarse man. Het was best raar, want wij zaten op onze fietsen en midden in het gesprek gaf hij mij opeens een knuffel. Ik dacht: wat doe jij nou?? mja... Ik heb wel gekkere dingen meegemaakt op zending... Dus hier keek ik niet zo heel erg van op.

Die avond liet Elder Norman zijn geniepige kant zien :P Hij moest ontzettend nodig naar de wc... en we waren vlak bij sister Murphy's huis. Dus Elder Norman wilde daar langs gaan om hun toilet te gebruiken. Ik zei... Maar het is nu etenstijd... En hij zei: precies, als we daar zijn gaan ze vragen of wij al ons avondeten gehad hebben, en wij zeggen dat nee, en dan gaan zij ons iets aanbieden en dan zeggen wij nee, je hoeft geen moeite te doen en dan zegt zij zo van 'nee, het is echt geen moeite...', 'oké dan, omdat je zo aandringt..' Dat gingen we dan maar doen. Het ging precies zoals mijn companion had voorspeld! Dus we kregen een heerlijke uitgebreide roast dinner. Verder was het nog heel gezellig daar. Brother Murphy is geen lid, maar hij kent de schriften heel goed. En hij is super chill :)

Zondag ging ik naar de kerk. Het was wijkconferentie. Dus de ringpresident was er. Goeie toespraken. Die avond priesterschapvergadering... Ook leuk xD
Verder niet veel bijzonders gebeurd.

Ik ga

Geen opmerkingen:

Een reactie posten