maandag 16 juni 2014

Hallo Blogmensen,
 
Sorry voor geen blog vorige week :(
Computers waren nogal spastisch... Maar nu hebben ze hele goede pc's hier :) Ze hebben nieuwe...
Mja, nu heb ik dus 2 weken te vullen...

Vorige week... Eens zien, waar te beginnen?
We hadden goeie dagen en minder goeie dagen.
Ook wat het weer betreft. Engeland is erg onvoorspelbaar, zelfs de weermensen kunnen het weer hier niet voorspellen. :/
 
Goed... ik zal beginnen bij maandag... We hadden gezinsavond bij sister O'****... Heel gezellig, goei voer :)
Dinsdag hadden we District Meeting... Ik moest een training geven samen met Elder T*** over 'De Grote Afval'.
Dus basically over hoe het komt dat er nu zoveel kerken zijn over alle foute dingen die sommige kerken hebben gehad, verlies van priesterschap...
Goed.. Dat ging vrij redelijk :P
Eens zien... Ik moet het vrij kort houden deze week, want ik heb niet zoveel tijd als ik normaal heb.. Dus ik ga wel naar de hoogtepunten van de week :P
We hebben exchanges gehad, dat was wel leuk. Ik heb de Wijk zendingsleider van de Telford wijk ontmoet, hij is heel grappig. Hij houdt van Biblebashen met Jehova's getuigen, net als Elder K**** (Degene met wie in op exchange was). Ik ben daar niet zo van, want je kunt niet iemand overtuigen van de waarheid, alleen de Geest kan dat, en biblebashen nodigt niet echt de Geest uit. Maar het is wel nuttig om te kunnen, want soms kom je in een situatie waarin je je geloof moet verdedigen.
Afgelopen vrijdag hadden we voer bij de J******'s. We zijn P*** (de stiefvader daar) les aan het geven :)
We hadden een hele goede les met hem over de herstelling. Hij zij dat het allemaal heel bekend klonk ook al had hij het nooit eerder gehoord. :D Dat is een goed teken. Verder was het heel gezellig daar :) De kinderen zijn heel grappig.
 
We hebben een nieuwe onderzoekert, heuj... Zijn naam is S****. Hij wil het evangelie graag in zijn leven hebben en wil graag gedoopt worden, maar hij heeft nogal wat moeilijkheden met het woord van wijsheid... (alcohol/roken)
Hij was dan ook pittig aangeschoten toen we hem les gaven. Het was verder een erg goede les. Ik hoop alleen dat hij het zich kan herinneren.
Een andere nieuwe onderzoekert is D*****. Hij woont in de flat boven ons. Hij hielp ons veel met daar in komen wonen. We hebben hem het Plan van Zaligheid onderwezen terwijl hij hielp mijn fiets te repareren :)

Afgelopen week is er niet zo heel veel bijzonders gebeurd.
Grotendeels vaarwel gezegd tegen mensen hier, want ik ga getransferd worden! :O
Ik ga Stafford alweer verlaten... Ik ga naar Newtown. Dat is het meest zuidelijke puntje van de zending. Mijn nieuwe companion is Elder F*******. Hij zat in mijn MTC district, dus ik ken hem al vrij goed. Hij is een echte goof :P Maar dat ben ik ook, dus dat komt wel goed uit :P
Hij kan echt keigoed piano spelen.
Mja... Ik laat jullie volgende week wel weten hoe het daar is doei
xxx Jeroen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten