maandag 8 september 2014

Hallo blogmensen :)

Ik zal eens beginnen met te zeggen dat ik aankomende woensdag overgeplaatst wordt. En er komen geen nieuwe zendelingen om ons te vervangen... :/ Dus er zullen voor een tijdje geen zendelingen in Newtown zijn. Mja... ik ga dus naar Porthmadog. Ik kijk er erg naar uit... Want.... Ik krijg een auto!!! :D Awesome he? Nja... Er is wellicht een kleine mogelijkheid dat ik em niet krijg, want wellicht zijn er twee companionships in Porthmadog, maar volgens mij is dat niet zo... Dus ja.... AUTO!!! :D


Mja... goed, wat is er deze week gebeurd... Ehm...Maandag had ik P-day... dat was wel lachen :) Daarna gingen we naar een afspraak met een inactief lid... Maar we kwamen hem onderweg tegen en vertelde ons dat hij ons net een sms wilde sturen dat hij af moest zeggen... (jajaaa :P) Mja, dat ging dus niet door. :/

Mja, die avond gingen we naar een onderzoekers familie. Ze maken geen vooruitgang, dus we bezoeken ze niet zo vaak. Maar ze hadden een gast daar. Zijn naam was E******, maar ze noemen hem daar B**. Hij woont in Bristol, dus niet in deze zending. Maar hij weet erg veel over de bijbel en wanneer we hem vertelden over Joseph Smith was hij erg geïnteresseerd :)

Nu ik er zo over nadenk... Wat we deze week gedaan hebben en wat we vandaag en morgen doen, maakt niet zo heel veel uit :P Want er komen geen nieuwe zendelingen om het werk op te volgen :|
Mja, hoe dan ook...

Dinsdag zagen we M*** :) Dat was wel cewl

Woensdag zagen we een jongeman genaamd M*****. Hij is 18, maar hij ziet eruit als 25. Hij is echt een beest :P Hij zit in het leger. Maar hij is heel vriendelijk. Hij vindt het lastig om in God te geloven, maar hij is erg nieuwsgierig naar hoe het komt dat zendelingen zo toegewijd zijn. We konden alleen niet zo heel erg veel met hem praten, want er kwam een oude meneer aan die bevriend was met M***** (zijn naam is E*) en hij begon zich in het gesprek te mengen. Hij had allerlei sterke meningen over religieuze onderwerpen. Zelf geloofde hij niet in God. Hij was erg intelligent, maar hij had wel een paar vreemde inzichten... Mja, goed gesprek, duurde erg lang. :P We schoten er uiteindelijk niet zo heel veel mee op :P Die avond verder nog voer bij de S***'s :)

Donderdag hadden we weer voer bij de S****'s :P
Die avond wilden we weer langsgaan bij de onderzoekersfamilie, maar we werden afgeleid door hun kinderen (tienerleeftijd) en wat van hun vrienden die in de voortuin aan het chillen waren. Een van hen hadden we al ontmoet. Zijn naam is E****. Hij is best vreemd, maar hij is wel cool. Hij stelde ons een hoop vragen over geloof enzo. Zijn ouders zijn namelijk Born-agains, maar hij weet nog niet zo goed wat hij gelooft. Mja, we lazen wat met hem in het Boek van Mormon, en hij vond het erg interessant :)
Hij vindt mij erg cool :P Omdat ik ukelele kan spelen en omdat ik kan freerunnen :P

Vrijdag hadden we weer voer bij de S****'s :P
Eens zien... oh ja, die dag gingen we naar een nabijgelegen dorp; Cearsws (veel succes met dat proberen uit te spreken :P) De eerste deur die geopend was was gelijk geïnteresseerd :D (Niet de deur, maar de persoon achter de deur :P) Het was best raar :P Toen die meneer de deur open deed (Jongeman van ongeveer 24 met lang haar) stak hij zijn hoofd door de deur en keek ons met een glimlach en en zei: Haj!
Dus ik dacht dat die kerel gek in zijn hoofd was, maar naarmate we meer met hem praatten bleek hij wel normaal te zijn :P Hij is echt heel grappig. Zijn naam is R***. Hij is een acteur. Hij had al van mormonen gehoord vanwege de Book of Mormon musical. Hij stelde er allerlei vragen over, maar dat vond ik niet erg, want ik hou van vragen :) We hebben hem twee lessen onderwezen! De herstelling en het plan van zaligheid. We lieten hem een beetje in het Boek van Mormon lezen. En nadat hij het las bleef hij het boek vasthouden :P Vaak geven mensen had naderhand terug :P Toen vroeg hij: 'Can I steal this?' Dus wij zeiden JAA! Steel het alsjeblieft xD
Mja, we konden geen afspraak met hem maken, want hij woont in Chester... hij was slechts op bezoek daar :/ Hij wilde ook niet doorgegeven worden aan de zendelingen daar. Maar hij heeft de website, en ons nummer, en het Boek van Mormon... dus hopelijk komt er wat van.
Daarna gingen we verder met deurtjes kloppen. We kwamen een meneer tegen genaamd R**. Hij was wel een beetje vreemd. Hij liet ons binnen en gaf ons sinas en chips, dus ik kon niet klagen :P Hij gelooft niet in God, dus we hadden het over geloof. Aan het einde zeiden we een gebed, en dat gebed veranderde iets in hem. Het was heel mooi om dat te zien. Je moet nooit de kracht van gebed onderschatten. Ik heb het mensen hun houding compleet zien veranderen.

Zaterdag is er niet veel gebeurd. We zagen M*** :P Weer een jam-sessie gehad en het over de schriften gehad.

Zondag was onze laatste zondag in de kerk. E**** had beloofd te komen, maar kwam niet :/ Meh...
Mja, we hebben dus afscheid genomen van de leden daar. Daarna gingen we het avondmaal brengen naar wat leden die niet konden komen wegens gezondheidsproblemen. Waaronder dus M***. Het andere lid was iemand genaamd C****. Ik weet niet hoeveel ik al over hem heb verteld in vorige blogs, want we zien hem vrij regelmatig. Hij is Amerikaans, komt uit Californië. Hij bouwt gitaren en heeft leguanen als huisdieren (en een kat). Hij heeft lange dreadlocks, maar hij is blank :P We hebben het altijd over de meest random dingen met hem :P Gisteren hadden we het over... Ik weet het niet eens meer xD Een tijdje over restaurants, en hoe slecht de bediening soms is :P En we hadden het over hoe dieren op boerderijen geslacht werden.

Later die dag zagen we E****, hij zei dat het hem heel erg speet dat hij niet naar de kerk kwam :P Wij waren wel zo aardig om met hem mee naar zijn kerk te gaan. Die kerk heet de Hope Church. Het is een Born-Again kerk. Het was eerlijk gezegd best saai vergeleken met de andere Born-Again kerk die ik in Liverpool bezocht had. Het was nog steeds wel interessant om een andere kerk te zien. Het was erg Happy-Clappy :P

Die avond gingen we naar een onderzoekster genaamd T***. We vonden haar bijna 3 maanden geleden, maar ze kon ons nooit zien, want ze had het te druk met universiteitswerk. Mja, we hadden een erg goede les met haar :D We lieten haar een Mormon message zien, genaamd 'Forgiveness: My burden was made light' We hadden haar ook het plan van Zaligheid onderwezen. Dat ging erg goed :) Ze leek het er mee eens te zijn :) Jammer dat we haar nu niet meer kunnen zien :(
Mja, ze studeert in Wrexham en Elder F******* wordt overgeplaatst naar Wrexham, dus misschien komt hij haar daar wel tegen :) Want we weten waar ze studeert en welke dag van de week ze gaat :P

Mja, nu is het P-day :)
En dat was mijn week doei :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten