maandag 15 september 2014

Porthmadog

sup
:D
Hallo!!!!

Het was deze week transfers! Dus ik heb voornamelijk doei gezegd tegen mensen in Newtown en ben toen verhuisd. Ik kan me niet meer zo goed herinneren wie ik allemaal bezocht heb xD
Ik bezocht M***, hij vond het wel erg triest om ons te zien gaan. aaahhw :'(
Oh ja, maandag had ik voetbal gespeeld met wat jongeren, en we hadden afscheid van ze genomen.

Dinsdag hadden we Zone meeting. Dat was gezellig :) En toen dus naar M***...

Eens zien... woensdag transfers. Ik had heel veel zooi om mee te nemen dus ik heb één van mijn ukelele's achter moeten laten, nja... Ik heb 'em aan Elder F******* gegeven. Is hij ook weer blij :)
Dus... mijn nieuwe companion is Elder D****. Ik kan helaas geen foto's sturen, want ik kom er net achter dat je geen SD kaart in pc pc's hier kunt frotten :/ Meh Mja, volgende week neem ik wel een kabeltje mee.

Na transfer meeting sprak ik met ene Elder H*********. Hij is ook een freerunnert :D Maar hij is een stuk beter dan ik, want hij doet het al zo'n 7 jaar en hij is nog geen twee maanden op zending. Hij is wel cool :)

Ik heb woensdag ook voor het eerst sinds 14 maanden auto gereden :P Dat was best eng xD
Maar ik kreeg het al snel weer onder de knie, en nu heb ik er geen moeite mee :)
We moeten heel goed oppassen met hoe vaak we de auto gebruiken, want we mogen in totaal maar 1100 mijl (1770 km) per maand rijden. Mja, lache :) Ik heb een auto :D

Goei, we kwamen keilaat thuis, dus verder geen zendingswerk gedaan woensdag.

Donderdag hadden we wekelijkse planning en daarna gingen we naar Pwllheli (uitgesproken als: puchellie) Daar vonden we een nieuwe onderzoekert genaamd J****. Hij is 17 jaar oud. Hij vroeg ons van een afstandje of we mormonen waren. We vertelden een hoop over wat we geloven en onderwezen hem het Plan van Zaligheid. Hij vond het allemaal erg interessant en we zien hem morgen weer :)

Die avond gingen we langs een familie. we hadden het over gebed. blijkbaar bezochten we meestal de man van het huis, want de rest was er niet zo vaak (vriendin en dochter = rest)
Maar ze waren er alledrie. Blijkbaar had de dochter daar voorheen niet zo'n interesse, maar nu stelde ze best veel vragen, dus dat is mooi :)

Ehm Vrijdag was een erg goede dag :) We zagen een oudere mevrouw met veel problemen en haar dochter. Haar dochter weet ontzettend veel over onze kerk, ze is heel erg grappig :P De oudere mevrouw was erg van slag omdat haar kleindochter een ''nervous breakdown'' had. En haar achterkleindochter heeft epilepsie, volgens mij. Maar na ons bezoek voelde ze zich een stuk beter. :)
Haar dochter is erg geïnteresseerd in onze kerk, maar er was een keer een meneer die iets heel verkeerds zei (een lid van onze kerk) en dat heeft haar beeld van de kerk een beetje verpest... Anders was ze nu waarschijnlijk wel lid geworden :/ Mja, ze zijn heel vriendelijk en grappig.

Daarna... Oh... toen vonden we J****... ik raak in de war met de dagen...
Ehm, we bezochten nog wat leden en daarna bezochten we ene I**.
I** is een Recent Convert hier. Hij is best oud en ontzettend intelligent.
Hij heeft heel veel boeken over van alles. We hadden het over numerologie in de bijbel en over natuurkundige dingen en zo. Cewl :)

De volgende ochtend gingen we weer naar hem toe, want blijkbaar hadden we onze mobile laten liggen daar :/
Best grappig verhaal dit... :P Omdat er geen nieuwe zendelingen in Newtown komen moest ik de telefoon meenemen en afgeven, maar dat was ik vergeten. Dat is maar goed ook eigenlijk, want die telefoon kwam nog erg van pas. Want we realiseerden ons op vrijdagavond dat we de telefoon niet hadden, dus gebruikten we de Newtown mobile om de andere te bellen, en toen nam I** de telefoon op :P
We bellen ook iedere avond onze District Leader, want dat doe je altijd als zendeling, zodat hij kan doorgeven dat we veilig in de flat zijn en zo. Dus ja, daar kwam het ook voor van pas :P Hij was wel verrast door het nummer dat hem belde :P

Goed... Zaterdag was ook wel leuk :) We vonden een nieuwe onderzoekert genaamd R******* :) Hij was erg enthousiast over het Boek van Mormon :) Hij woont zo'n 8 deuren naast een gezin die de kerk al voor langer dan 20 jaar heeft onderzocht o.0. Die hadden we ook bezocht. Ze gaven ons voer :)
Ze hebben een dochter genaamd J****. Zij is best geïnteresseerd, hopelijk kunnen we haar lesgeven en wellicht raken de ouders dan ook weer wat meer geïnteresseerd :)

Ehm, zondag ging ik voor het eerst naar de kerk hier in Porthmadog. De gemeente hier is erg gezellig :) De leden waren erg vriendelijk. Er was een vrouwke hier die een maand geleden terugkwam van haar zending (Voor alle teruggekeerde zendelingen die dit lezen, zij praat echt op PRECIES dezelfde manier als Sister Meyers in de Preach My Gospel DVD xD) Wat ook heel grappig is, is dat zij op precies dezelfde dag is geboren als ik :O
Cewl he?
Eens zien, verder is er die dag niet zo heel veel gebeurd.

Dus ja, dat was de week :) Volgende week weer een nieuwe aflevering van zendingsverhalen uit Wales doei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten