maandag 8 december 2014

Hallo iedereen :)

Het is weer blogtijd.
Dusss... Ik heb een nieuwe companion :)
Zijn naam is Elder Bagley hij is heel lang en dun (geen foto beschikbaar).
Ik stuur later wel foto :)
Dus, deze week heb ik veel gedaan, maar weinig meegemaakt, leuk he? :)

:/...
Er is een nieuw iets door de kerk gestart, het heet ''He is the Gift''.
Gaat allemaal over hoe Jezus de kern van kerstmis is. Is allemaal best goei :)
We hebben er speciale pass-along cards voor gekregen.
Dus ja, die hebben we ontzettend veel weggegeven.
Eens zien... 
Op woensdag, toen we transfers hadden, zat ik de hele dag in Liverpool. De transfer coach (de bus) die van Manchester zou komen, ging kapot en het duurde heeeeel erg lang voordat iedereen er was.
Dus ik dacht zendingswerk te doen met ene Elder Plumb en onze zone-leader Elder Sintim. Zone-leaders hebben altijd een auto, maar Elder Sintin had geen rijbewijs, dus mocht ik rijden :)
Dat was leuk :) Dat ging allemaal bijna goed...
We waren nog wat interessante mensen tegengekomen. Elder Plumb is echt heel grappig, ik dacht altijd dat Nederlanders erg recht door zee en direct waren, maar die kerel is niet te stoppen xD
We waren in gesprek met een meneer die niet in God geloofde vanwege alle slechte dingen die er in de wereld gebeuren. En Elder Plumb zei op een geven moment: ''Sir, I would invite you to repent''.
Haha, wat een kerel!
Het is nog leuker als je hem kent :P
Want hij is echt een heel onschuldig persoon.
in ieder geval... Die avond konden we eindelijk naar huis. Een aardige meneer (lid van de kerk) bood ons een lift naar Warrington aan. Daar eenmaal aangekomen zette hij ons af voor de flat. Er stond een auto achter ons op de parkeerplaats die er niet door kon (kon makkelijk een andere parkeerplaats kiezen, en dan 10 meter verder lopen) Maar die mevrouw vond het nodig om stevig te toeteren.
Uiteindelijk stapte ze uit de auto en vroeg of de meneer van wie we een lift kregen aan de kant wilde gaan met zijn wagen, waarop hij antwoordde: I'm just dropping these guys off, I'll be with you in a second''. Hij zei dat op een erg kalme en rustige manier.
Toen werd de mevrouw boos en zei: ''You're so rude!! I hope you're not married, because I'd feel bad for your wife'' Of zoiets...
Dat ging dus echt helemaal nergens over..
De meneer antwoordde dat hij al 25 jaar gelukkig getrouwd was en hield ons Elder Bagley's koffers uit de wagen te halen. Naderhand ging de meneer naar de boze mevrouw toe die inmiddels alweer in haar auto zat om er rustig over te praten, maar toen hij aan het raam stond reed ze weg...
Sommige mensen zijn erg vreemd...
Mja, dat verhaal was een stuk sneller uitgelegd in mijn hoofd xD
Had niet verwacht dat dat zo lang zou zijn :P
Eens zien... Zaterdag was er een soort kerstconcert/musical/weetikwat over de Christmas Truce. Voor de mensen die niet weten wat dat is... In de 1e wereldoorlog tijdens kerstmis waren Engeland en Duitsland in een grote veldslag, maar tijdens kerstmis gingen ze uit de loopgraven om een partijtje voetbal tegen elkaar te spelen, naderhand gingen ze weer terug in de loopgraven om elkaar weer te beschieten.
Goed verhaal he?
Ik vind het wel heel mooi, ook al leg ik het nu vrij droog uit...
Mja, daar ging het dus over :)
Zondag waren we in de kerk, was allemaal kei mooi.
We zagen naderhand onze onderzoekster van wie ik de code naam ben vergeten. We hadden het over de sabbat dag heilig houden. Was wel goei :)

En in de avond was er de 'Missionary Fireside'. Dat is waar alle zendelingen in de zending naartoe kunnen, als ze een onderzoeker/recent convert/terugkomend inactief lid meenemen. Er was een recent convert familie hier in de wijk die we er naartoe konden brengen :) Ze brachten hun nicht mee die nu zendingslessen gaat ontvangen. :D
Tijdens die 'Missionary Fireside' (er is geen echt haardvuur :/...) zijn er mensen die hun bekeringsverhaal vertellen. Is erg mooi om die verhalen te horen :)
Omdat de bussen en treinen in dit land zo stom zijn kwamen we een beetje laat, dus we moesten snel een plekje zoeken om niet teveel aandacht te trekken. En heeeeeel toevallig zat ik naast iemand die ik heel goed kende :)
Het was een meisje waarvan ik een aantal bloggen geleden volgens mij al eens iets had verteld.
Ik kwam haar op Stockport treinstation voor het eerst tegen (dit is alweer bijna een half jaar geleden) We kwamen net terug van een grote zendingsmeeting. Er was daar een scripture chase (wedstrijdje waarbij er een schrifttekst wordt voorgelezen en dan is het een race wie de tekst als eerste vindt) Ik had daar een hoop prijzen gewonnen :) Waaronder een mooie hoed, die ik dus op had (dat meisje herkent me altijd als de zendeling met de hoed, ook al had ik die hoed maar 1 keer op)
In ieder geval... Toen we op het treinstation waren sprak ze ons aan. Ik zat lekker charmant Subway te eten :P
Ze vroeg ons of we mormoonse zendelingen waren, en wij zeiden ja. Ze vertelde ons over hoe ze een tijdje geleden de kerk onderzocht. Toen kwam de trein aan en ik besloot naast haar te zitten. We hadden het over waarom ze ophield met de kerk te onderzoeken en dingen... En blijkbaar zei ik iets dat haar interesse in de kerk weer opnieuw opwekte. Die avond belde ze de zuster zendelingen die haar de lessen gaven. Een tijdje later werd ze gedoopt en nu was ze gisteren bij de 'missionary Fireside'. En heel toevallig kwam ik naast haar te zitten. Dus dat was wel cool :)
Oh, ik vergat een leuk detail. Vaak geven mensen een cadeau aan de persoon die gedoopt wordt, maar ik kon niet bij de doop aanwezig zijn (geen geld voor vervoer, skeere tijden jwz) Dus ik besloot haar later de hoed te geven. Tijdens een transfer meeting gaf ik het aan een zendeling die naar haar gebied ging om het aan haar te geven, en nu heeft ze de hoed en ze is er heel blij mee :)
Ik wist voor een lange tijd niet wat ik zei dat haar overtuigde om de zendelingen te bellen. Maar gisteren kwam ik erachter. Dit is wat ik zei (blijkbaar): ''The sisters may not tell you anything you haven't heard before, but they will bring the Holy Ghost who might''. Ik wist eens niet dat ik zulke diepgaande dingen kon zeggen :P Maar dat was waarschijnlijk de Heilige Geest die dat deed :)
Mja, goed verhaal :P
ik ga, doei xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten