maandag 8 december 2014

Hallo
Ik zal eens vertellen wat er deze week gebeurd is.
Afgelopen maandag was hetzelfde als de meeste maandagen, ik heb P-day en dan gaan we naar de Eend familie :)
Dinsdag hadden we een District meeting. We gingen fijn naar Wigan toe, hadden onze vergadering. Ging over gehoorzaamheid en ijver. Was wel goei.
Eens zien, ik kan me het niet helemaal dag voor dag herinneren...
Oh ja, Woensdag was wel cool :)
We hadden een afspraak met een onderzoekster, maar het was een flake...#Meh
Ik vond het zonde om dan maar helemaal terug te gaan, dus gingen we maar wat deurtjes kloppen. Mijn companion had daar niet zo'n zin in, want het werd al bijna donker en dat gebied waar we waren is nou eenmaal niet zo veilig wanneer het donker is.. Maar het was pas 4 uur of zo... Dus we klopten wat deurtjes, en we dachten eraan om maar op te houden want het ging nergens heen, maar ik zei.. Nog eentje, en dan zijn we klaar.
Dus we kloppen op deze deur. Die mensen leken vrij rijk, want ze hadden 3 auto's :/ Anyways...
Het begon vrij awkward, ik en mij companion begonnen te praten met de mevrouw die de deur open deed, en toen verwachtten we allebei dat de ander iets ging zeggen, want meestal doe ik het woord en dus ik dacht dat hij maar eens het woord mocht gaan doen xD
NJa, na een korte ongemakkelijke stilte begonnen we te vertellen over onze kerk, en de mevrouw leek vrij geïnteresseerd :)
We begonnen haar te onderwijzen over het Plan van Zaligheid en ze luisterde met veel interesse. Terwijl we in het midden van ons verhaal zaten kwam haar echtgenoot naar de deur toe en hij vroeg waar het allemaal om ging. En ik zei, oh ik leg uw vrouw alleen het doel van het leven uit. Dus toen wilde hij ook weten waar het om ging :P En vatte ik kort de eerste helft samen. Dus, daarna maakten we het af... Het uitleggen van het plan van zaligheid, en ze begrepen het erg goed. De man stelde nog wat vragen, maar die waren makkelijk beantwoord. We hadden het ook over eeuwig huwelijk. Jammergenoeg wilden ze ons niet terug zien voor een afspraak, maar ik vroeg of ze tenminste een boek van mormon wilden hebben. De man zei dat dat niet hoefde, maar de vrouw zei: Ja ik neem er wel een.
Dus, ook al levert dit niet onmiddellijk succes op, we hebben een goeien zaad geplant :)
Donderdag herinner ik me niet zo goed...
Vrijdag gingen we weer naar Wigan, we deden een ''Blitz''. Dat wil zeggen dat we met de hele district naar een gebied gaan en ze helpen nieuwe onderzoekers te vinden. Dat was wel leuk, maar er gebeurde niet zo heel veel (tenminste niet bij ons) Er was wel een Born-again die een beetje bashy tegen ons deed, riep ons tot bekering en zo Maar hij was verder wel vriendelijk.
Ik had die dag twee nieuwe dingen over Joseph Smith gehoord die ik nog niet eerder gehoord had (En ze zijn beiden overduidelijk onwaar). Eerst hoorde ik van een mevrouw dat Joseph Smith op een moment de kerk verliet, en de born-again dacht dat Joseph Smith het Boek van Mormon in de gevangenis geschreven had
Om te denken dat Joseph smith de kerk ooit verliet zou best wel achterlijk zijn, want hij was te druk bezig met de kerk te runnen om het te verlaten :P
Grappig, wat mensen allemaal verzinnen om hem niet als een profeet te zien.
Zaterdag gingen we wat zendingswerk doen met een lid. Ik ga hem een codenaam geven, want ik ga zijn naam waarschijnlijk vaker noemen. Ik noem hem wel Gaz, want dat vind ik een grappige Engelse naam :P
Dus Gaz doet echt ontzettend veel zendingswerk, ik heb nog nooit een lid ontmoet dat zoveel zendingswerk doet als hij.
Mja, afgelopen zaterdag gingen we dus met hem op pad.
We vonden een jongeman en de laatste tijd erg veel met geloof bezig is. We vertelden hem over de herstelling, over Joseph Smith en over het Boek van Mormon. Ik kon duidelijk zien dat hij de Geest voelde, was mooi om te zien :)
Jammer genoeg woont hij niet echt in Warrington, maar ik Runcorn bij zijn vriendin... Dus ja, hopelijk komt daar nog wat van, ik weet waar hij werkt, dus misschien kan ik hem vinden :P
Gisteren naar de kerk en daarna naar onze onderzoekster. We hadden het over het woord van wijsheid en we gaan haar helpen te stoppen met roken.
We hadden ook Alma 32 met haar gelezen en ze begreep het erg goed :)
EN nu dus weer P-day :)
Ohja, voordat ik het vergeet, deze week woensdag zijn er transfers. Ik blijf in Warrington, maar Elder Greaves gaat naar South Ribble (bij Preston)
Mijn nieuwe companion heet Elder Bagley en hij is een amerikaan. Ik ken hem niet zo goed, ik heb hem een paar keer gezien en ik weet dat hij lang en dun is en hij is 6 maanden oud (in de zending)
Mja, dat is alles voor deze week :)
De kerk is waar en Jospeh Smith is een baas :D
Doei! xxx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten