zaterdag 3 augustus 2013

Eerste week "in het veld"

HALLO lieve bloglezers en bloglezerinneren,
Ik heb vele avonturen meegemaakt de afgelopen tijd, maar weinig opgeschreven, want als zendeling heb je nergens tijd voor.
Goed, de laatste keer dat ik een blogbericht heb gestuurd was na de eerste week in de MTC. En ik ben nu al meer dan een week in het Zendingsveld. Tijd vliegt... MTC tijd was geweldig. Ik heb daar heel veel vriendjes gemaakt. De zendelingen waren heel aardig daar. Mijn companion heette Elder Shurtliff. Je mag echt absoluut niks doen zonder dat je companion erbij is, dus dat was wel even wennen. Als je allebei een andere menig hebt over wat je wilt doen, is dat best lastig. Mja, het viel wel mee... We hadden geen hekel aan elkaar... Het was nog steeds wel een aardige meneer. Er waren veel elders met wie ik het goed kon vinden. Ik heb best veel foto's gemaakt in de MTC, maar ik heb nu mijn camera niet bij me.. sorry, volgende week beter. Mijn moeder heeft wel al een foto op facebook geplaatst van mijn district in Blackpool.
Mijn district in de MTC was trouwens echt geweldig. Het bestond uit 4 Elders en 5 zusters. We waren heel geestelijk als district. Volgende week laat ik wel wat foto's zien en vertel ik een beetje over alle leden. Ik mis mijn districtgenoten wel, maar ja, ik heb hun emailadressen :) Dus ik kan ze blijven stalken tijdens mijn zending. Op het einde van onze MTC-tijd hadden we in onze district-room een klein getuigenisvergaderingetje en iedereen kreeg een zegen. De geest was er heel sterk aanwezig.
Mooi, dus toen begon het echte werk. Ik werd gestuurd naar Blackpool in de Preston zone. Ik heb geen idee waar ik ergens op de kaart zit... Ik weet alleen dat ik ergens aan de westkust zit. Maar ja, goed verhaal... Mijn companion heet Elder Honour. Hij komt uit Portsmith, Engeland. Yep hij is er zo één, die naar zijn eigen land op zending is geroepen. Hij is echt een hele goede zendeling. En hij is echt heel lang... 1 meter 90 of zo, en dan sta ik daarnaast als kleine dwerg van 1,70... Ach ja. Hij is echt een heel hardwerkende zendeling met helaas weinig succes. Hij werkt heel hard en predikt oprecht en met veel liefde voor de onderzoekers, maar het zit hem gewoon niet mee. Ik snap ook wel waarom... Blackpool is echt het Babylon van Engeland. Niemand hier geeft iets om God en wil alleen maar zat worden en naar gekke travestietenshows gaan... Echt waar, er is hier één of ander gebouw... en dat heet funny girls... En dat gaat over travestieten... Rare plek is dit. Wel mooi, ik vind de stad echt prachtig, ik wou dat Eindhoven er zo uitzag. Is ook perfect voor parkour... Maar dat mag ik hier nu niet doen, want ik ben op zending. Dat is wel echt wennen trouwens. Ik mag geen salto's maken, wegens veiligheidsredenen. Ik ben daar sterk op tegen, want ik weet echt wel wat ik doe, maar ja... Wie ben ik om Gods regels tegen te gaan, Hij zal het echt wel beter weten dan ik... Jammer genoeg... Maar ja, misschien als ik mazzel heb krijg ik nog wel de kans om af en toe een trucje te doen.
Volgens mij wordt mijn companion echt gek van mijn parkour gezeur, snap ik ook wel... Gelukkig wordt het steeds minder.
ik zit trouwens in een appartement met 4 man, 2 companionships. Dat is veel beter dan met 1 andere Elder constant te zitten. Onze districtleader zit ook in ons appartement. Hij heet Elder Mcleod. Heel klein menneke uit zuid Afrika met 2 luie ogen. Maar hij is echt een held. Ik mag hem zo erg. Hij praat trouwens echt met een heel net brits accent. Ik stuur volgende week wel foto;s door.
Ik heb al mijn eerste Boek van Mormon weggegeven, ik ben heel trots op mezelf :). Daarnaast heb ik al voor het eerst iemand uitgenodigd om gedoopt te worden :). Hij zei nee... :(. Maar het was wel echt het juiste moment om het te vragen... Maar hij heeft nog meer tijd nodig. Ik zal de volgende keer wat meer ingaan op de onderzoekers die we hebben.
Ik blijf trouwens steeds volgende week zeggen, maar waarschijnlijk mail ik maandag weer.
Maar goed, tot dan
Houdoe

Geen opmerkingen:

Een reactie posten