woensdag 18 december 2013


Hallo Blog,

Deze week was leuk :)
Niet erg productief... Maar wel leuk.
Want mensen waren niet zo ontvankelijk voor het evangelie.

Woensdag was een hele leuke dag. Die dag hadden we namelijk een 'Mission Home Christmas Training'. Het is basically gewoon lekker kerst vieren met zendelingen. Dat was heel chill. Op het begin hadden we opbouwende gedachten en tips over zendingswerk. Lekker kerstliedjes zingen. Toen gingen we lekker eten. AAAHHH dat was goei voer. Kerstdinner. :)
Daarna hadden we skits. Elke 'District'  die er was moest een skit uitvoeren. Sommige waren heel grappig, anderen waren niet zo heel goed. Maar die van ons was heel grappig :P Het heette '10 dont's in finding. (Finding is wanneer je deurtje gaat kloppen of mensen op straat aanspreekt)
Ik weet niet meer precies wat ze alle tien waren... Maar er zaten dingen bij van als je op iemands deur klopt, en dan niks zeggen... En als je op iemands deur klopt en dan gewoon naar binnen loopt zonder dat je die mensen kent. Of dat je mensen gaat stalken.... En dat soort dingen :P Was heel leuk. Op een geven moment pakten we een zendeling uit het publiek en gingen hem geforceerd dopen. (Niet echt natuurlijk). Maar dat was heel grappig.
Daarna keken we een kerkfilm. Die heette 'Ephraim's Rescue'. Dat was een prachtige film. Het ging over de Engelse Handcart company. Dat waren mensen die lid werden van de kerk ergens in de 19e eeuw en ze werden gevraagd om naar Amerika te verhuizen. Omdat ze zo arm waren konden ze zich geen paard en wagen of os en wagen veroorloven, dus sleepten ze al hun bezittingen mee in handkarren. Ze reisden meer dan 1000 kilometer in de sneeuw in 19e eeuwse kleding met handkarren. Te voet... En daar ging dat hele verhaal over. En over alle wonderen die daar gebeurd zijn. Dat hele verhaal is gebaseerd op dagboeken van die pioniers, dus het is een waargebeurd verhaal. Mooie film :)
Daarna deden we 'White Elephant Gifts'. Alle zendelingen hadden een cadeautje gekocht en ingepakt. En ze werden op een grote stapel gelegd. Nu gingen we de kring rond, en iedereen mocht of een cadeau van de stapel pakken, of een cadeau van iemand stelen. Uiteindelijk na dat spel had ik push-up bars gekregen... Dus ik ben blij :) Als cadeau had ik gegeven; een zak chocoladepepernoten die mijn lieve ouders me hadden opgestuurd. Dus ik heb geen geld hoeven uitgeven :P Goed, dat was dus de Christmas training. Als het goed is zijn er wat foto's gemaakt.

Verder had ik deze week een exchange met Elder Razanadahy (uitgesproken als Razanada). Hij komt uit Madagascar. Dat zie je niet vaak, zendelingen uit Madagascar :P. Hij is een hele goede zendeling :).
Tijdens die exchange hadden we 2 afspraken met onderzoekers, allebei geflaked.... meh

Gisteren gingen we nog eens langs bij Lauren (een van de 2 flakers) En ze zei dat het haar ontzettend speet en ze voelde zich heel erg schuldig, dus we hebben nu een nieuwe afspraak voor morgen :)

Oh ja... In de tijd dat ik nu in Birkenhead zit heb ik ene Samantha 3 keer bezocht. Zij is een inactief lid. En gisteren kwam ze naar de kerk! :D En ze vond het heel mooi. Mensen waren blij dat ze weer naar de kerk kwam. NICE Succes :D

Goed, verder is er niet zoveel boeiends gebeurd
Ik ga
doei
TOT VOLGENDE WEEK :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten