dinsdag 3 december 2013


Hallo Blogmensen :D

Deze afgelopen paar dagen waren leuk :)
Is zien... Donderdag na mailen en zo waren we uitgenodigd voor een thanksgiving dinner bij een familie :) Alle vier de zendelingen. Dus dat was erg lekker :) yamyamyam. Het was heel gezellig. Die familie heeft 3 kinderen. De oudste zoon is op zending. Ze hebben een dochter die op de universiteit zit en nog een zoon van 17. We zagen dus alleen de zoon van 17. Maar hij is heel grappig.

Vrijdag... ehm niet zo bijzonder veel gedaan. Weekly planning enzo.

Zaterdag gingen we een onderzoeker bezoeken. Ik en mijn companion zijn allebei nieuw hier, dus we kennen die meneer niet. (Whitewashen is moeilijk!! :|)  We gingen dus naar hem toe. We probeerden een bus te vangen (ik weet niet eens meer hoe je dat zegt in het Nederlands xD... Wat doe je met een bus? Neem je een bus? vat je een bus? Pak je een bus?) Maar goed... we snapten het niet helemaal, want de bussen hier zijn echt heel raar. Dus uiteindelijk hebben we de hele weg gelopen. En wat was dat een pokke-end zeg! xD WAAAAUW, dat was echt een hele hike. Uiteindelijk kwamen we daar aan... en we hoorden muziek spelen, dus we wisten dat hij thuis was. Wij dus kloppen... geen antwoord. Nog een keer kloppen... geen antwoord. Uiteindelijk 4 of 5 keer geklopt. Maar, geen nood, we hebben zijn nummer. Dus we bellen hem en vertellen hem dat we buiten staan en vroegen hem vriendelijk of hij de deur open kan doen. Hij zij dat hij het een beetje druk had.... Ik vroeg of we hem dan misschien ff voor 5 minuten konden spreken aan de deur. Maar hij zij dat hij het te druk had... We moesten maar een andere keer terugbellen. :| Mja, jammer dan...
Die avond hebben we nog een inactief lid bezocht. Het was een Amerikaanse vrouw en ze zei dat ze terug naar de kerk wilde komen :) Dus dat is mooi. Ik hoop niet dat ze de kerk ziet als een sociaal iets met goeie moralen in plaats van hetgeen dat het eeuwig welzijn van je ziel verwezenlijkt. Maar ja, daar kunnen we het later nog met haar over hebben :).

Zondag
Ik ging naar de kerk :) Maar eerst gingen we naar een vergadering. Daar was de bisschop en de ringpresident aanwezig. Voor mensen die niet weten wat een ringpresident is... dat is een pittig hoge pief in de kerk. Dus ja, het ging over dat de bisschop een gebied aanwijst op de map en dan moeten wij daar deurtje gaan kloppen. Er was meer daar allemaal gezegd, maar dat weet ik allemaal niet meer zo precies. Maar het was wel heel mooi en motiverend :)
Het ging over dat de bisschop recht heeft op openbaring voor het zendingswerk hier in Birkenhead en dat we uiteindelijk naar het punt willen komen dat de bisschop zegt van: oké, ik wil dat je naar dit huis gaat op deze straat waar een familie van zoveel mensen woont en zij zijn klaar om het evangelie te ontvangen. Dat zou best cool zijn als dat op die manier werkt :) Maar daar moeten we naartoe werken, dus dat gaan we doen. :)

In de kerk was er ook een gebiedszeventiger aanwezig. Voor de mensen die niet weten wat een gebiedszeventiger is... Dat is een nog hogere pief dan de ringpresident. Hij is echt awesome :) Ik mag hem.
Hij gaf een les over zendingswerk en dat de leden in de wijk meer zendingswerk moeten doen. En hij gaf een aantal handige tips aan de leden wat zij kunnen doen om de zendelingen te helpen. Dus dat was mooi :)

De leden hier zijn trouwens echt super aardig :D Ik mag ze heel erg. Bijvoorbeeld: Zoals jullie allemaal weten is het aankomende donderdag pakjesavond. Maar dat hebben ze uiteraard niet in Engeland. MAAR, er is hier een lid... en hij heeft heel veel Nederlandse vrienden, en hij is een paar keer naar Nederland geweest. Dus hij weet wat Sinterklaas is. En hij heeft mij en mijn companion uitgenodigd om deze donderdag bij hem sinterklaas te vieren... Vet he? :DDD

Maargoed, die avond nog 2 inactieve leden bezocht. Was wel gezellig. We bezochten een man die al een paar jaar niet meer naar de kerk is gekomen. Hij heeft zelfs een zending gediend :O. Dus ik vind het best vreemd dat je dan zo'n 30 jaar later inactief word... :/ Hij wilde niet zeggen waarom. Maar het was wel heel gezellig :)

En vandaag mailen! :D
Mooi dat was het dan weer, tot volgende week doei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten